Sözleşmeler

QNBPAY ÖDEME HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ ÜYE İŞYERİ SÖZLEŞMESİ

1. TARAFLAR

1.1. QNBpay Ödeme Hizmetleri A.Ş. Üye İşyeri Sözleşmesi (“Sözleşme”), aşağıda bilgileri yer alan QNBpay Ödeme Hizmetleri A.Ş. (“Firma”) ile ödeme hizmetlerinden yararlanan iş yeri (“Üye İşyeri”) arasında, Üye İşyeri tarafından gerekli bilgilerin sağlanması, kayıt oluşturulması ve QNBpay Ödeme Hizmetleri A.Ş. tarafından bu bilgilerin onaylanması akabinde Üye İşyeri'nin işbu Sözleşme’yi onaylaması suretiyle akdedilmiştir.

Firma Bilgileri
Unvan: QNBPay Ödeme Hizmetleri A.Ş.
Adres: Esentepe Mah. Büyükdere Cad. QNB Finansbank Kristal Kule No:215/1 Şişli/İstanbul
Sicil No: 253259-5
Mersis No: 0325108909500001
Kurumsal e-posta: iletisim@qnbpay.com.tr

Üye İşyeri ve Firma birlikte “Taraflar”, ayrı ayrı “Taraf” olarak anılacaktır.

2. TANIMLAR

2.1. 5549 sayılı Kanun: 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun.
2.2. 6698 sayılı Kanun: 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun.
2.3. 6493 sayılı Kanun: 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun
2.4. Banka: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Anonim Şirketi (“TCMB”)
2.5. İnternet Sitesi: Üye İşyeri’nin mal ve hizmetlerin sunumunu gerçekleştirdiği mobil uygulamalar ve internet siteleri dahil her türlü çevrimiçi mecra.
2.6. Üye İşyeri: Firma tarafından sunulan ödeme hizmetinden yararlanarak ürün ve hizmet sunmakta olup işbu Sözleşme’nin tarafı olan gerçek veya tüzel kişi.
2.7. Hatalı veya Yetkisiz İşlem: Transfer emrinin tümünün veya bir kısmının Kullanıcı’nın iradesi ve/veya bilgisi dışında gönderen veya transfer emri verme konusunda yetkili olmayan üçüncü bir kişi tarafından gönderilmesi sonucu gerçekleştirilen ve/veya Kullanıcı’nın ilgili mal veya hizmeti almadığı ödeme işlemi.
2.8. Kart saklama hizmeti: Kullanıcı’nın Ödeme Aracı bilgilerini kaydederek Üye İşyeri nezdinde yapacağı sonraki işlemlerde kullanabilmesini sağlayan hizmet.
2.9. Kişisel Veriler: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi.
2.10. Kullanıcı: Üye İşyeri’nce sunulan ürün ve hizmetleri satın alan ve ödemesinin tahsilatı Ödeme Hizmetleri kullanılarak yapılan kişi.
2.11. Mağaza: Üye İşyeri’nin mal ve hizmetlerin sunumunu gerçekleştirdiği her türlü dükkan, şube, işyeri, stant. fiziki mecra.
2.12. Sistem Ortağı: Ödeme İşlemi’nin gerçekleştirilmesi ve Ödeme Hizmetleri’nin sağlanması konusunda iş birliğinde bulunulan banka veya finans kuruluşu.
2.13. Ödeme Aracı: Kullanıcı tarafından ödeme emrinin verilmesi için kullanılan kart, cep telefonu, şifre ve benzeri ödeme araçları.
2.14. Ödeme Emri: Kullanıcı ya da Üye İşyeri tarafından ödeme işleminin gerçekleşmesi amacıyla ödeme hizmeti sağlayıcısına verilen talimat.
2.15. Ödeme Hesabı: Üye İşyeri adına açılan ve ödeme işleminin yürütülmesinde kullanılan hesap.
2.16. Ödeme Hizmetleri: Firma’nın Banka’dan almış olduğu faaliyet izni çerçevesinde ve Sözleşme uyarınca Üye İşyeri’ne sunduğu ve sunmayı taahhüt ettiği 6493 sayılı Kanun’un 12. Maddede tanımlanan POS hizmetleri dahil ödeme hizmetleri.
2.17. Ödeme İşlemi: Gönderen veya alıcının talimatı üzerine gerçekleştirilen fon yatırma, aktarma veya çekme faaliyeti.
2.18. Panel: Üye İşyeri’ne tahsis edilmiş, bilgi almak, belge yüklemek, ödeme işlemlerini takip etmek, raporlara erişim sağlamak, anlık geçerli hizmet ücretlerini görüntülemek ve benzeri çeşitli işlemleri gerçekleştirebileceği panel.
2.19. POS (Point of Sale): Üye İşyeri’ne Firma tarafından sağlanan Kullanıcı tarafından yapılan satın alma işlemlerine ilişkin bütün bilgileri Firma sistemlerine aktarılmasını sağlayan, Ödeme Aracı’na ait bilgileri okuyarak Üye İşyeri ile Firma arasındaki elektronik ortamda bilgi alışverişinin gerçekleşmesini sağlayan sanal ya da fiziki varlığı bulunan işlem terminalini ve aparatlarını;
2.20. Terminal: Kullanıcı ile Üye İşyeri’nin fiziki olarak karşı karşıya olduğu ödeme işlemleri esnasında kullanılan, yazılım ya da mobil uygulama tabanlı şekilde çalışan ve fiziki varlığı bulunan fiziksel POS terminalini,
2.21. Yönetmelik: Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelik

3. SÖZLEŞME'NİN KONUSU

İşbu Sözleşme’nin konusu Firma tarafından 6493 sayılı Kanun ve Yönetmelik çerçevesinde Üye İşyeri’ne sunulacak Ödeme Hizmetleri’ne dair koşul, şart ve yükümlülüklerin belirlenmesidir.

4. TARAFLAR’IN TEMEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

4.1. Firma, işbu Sözleşme uyarınca sunacağı Ödeme Hizmetleri kapsamında, Üye İşyeri’nce sunulan mal ve hizmetler karşılığında Kullanıcı tarafından gönderilen bedelleri, Sözleşme’de belirtilen koşulların sağlanması kaydı ile ve kendi komisyon bedelini düştükten sonra Üye İşyeri’ne aktarmayı ve Üye İşyeri’nin Ödeme Hesabı’nda tutulan bu bakiyenin Üye İşyeri’ne ait ve Firma’ya bildirilmiş olan banka hesabına aktarılmasını taahhüt etmektedir.
4.2. Üye İşyeri, işbu Sözleşme’yi akdetmeye ehil bulunduğunu ve kendi adına ve kendi hesabına hareket ettiğini, Üye İşyeri adına ve hesabına üçüncü bir kişinin hareket etmesi durumunda ise gerekli yetkileri haiz olduğunu beyan eder. Üye İşyeri adına ve/veya hesabına hareket etmeye yetkili üçüncü kişinin herhangi bir sebepten ötürü değişmesi halinde Üye İşyeri, işbu değişikliği Firma’ya yazılı olarak derhal bildirmekle yükümlüdür. Üye İşyeri adına ve hesabına hareket eden üçüncü kişinin yetkisiz olarak gerçekleştirebileceği işlemlerle ilgili tüm sorumluluk Üye İşyeri’ne aittir. Üye İşyeri’nin bu maddeye aykırılığı sebebiyle Firma, kendi ihmali veya kusurundan kaynaklananlar hariç olmak üzere, Üye İşyeri nezdinde gerçekleşen yetkisiz, hatalı işlemler, üçüncü kişilerin haksız, hukuka aykırı kullanımı, fraud vb. işlemler dahil hiçbir işlemden sorumlu tutulmayacaktır. Üye İşyeri’nin bu maddeye aykırı davrandığının tespiti halinde Firma işbu Sözleşme’yi tazminatsız tek taraflı olarak fesih edebilir, Ödeme Hesabına ve ilgili hesaptaki bakiyenin tamamına ya da bir kısmına alacak rehini niteliğinde bloke koyabilir ve Üye İşyeri’nden kaynaklanan sebeplerle doğan ya da doğabilecek zararlarını bu bloke tutar üzerinden takas hakkını kullanarak karşılayabilir.
4.3. Üye İşyeri, işbu Sözleşme kapsamında sunulan hizmetlerden yararlanabilmek için asgari olarak ad soyad, bulunması halinde temsilci ad soyad, T.C. Kimlik numarası, ticari unvan, adres, banka hesap bilgilerini ve bunlarla sınırlı kalmamak üzere kimlik tespiti açısından talep edilen diğer tüm bilgileri 3 (üç) gün içinde Firma’ya sağlamakla yükümlüdür. Üye İşyeri, bu bilgi ve belgelerin Firma tarafından, posta, faks, elektronik posta ve çevrim içi görüntülü görüşme benzeri yöntemler, TCMB tarafından uygun bulunan merkezi bir yapı veya günün teknolojisine uygun yenilikçi diğer yöntemler ile temin edilebileceğini kabul eder. Üye İşyeri, Firma’ya sağladığı tüm bilgi ve belgelerin doğru, güncel ve tam olduğunu taahhüt etmektedir. Firma, 6698 sayılı Kanun’a uygun olarak Üye İşyeri’nin sağladığı bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini temin etmek üzere çeşitli doğrulama tedbirleri alabilecektir. Üye İşyeri sağladığı bilgilerde herhangi bir değişiklik meydana gelmesi halinde derhal ilgili değişiklikleri başvuru esnasında paylaştığı resmi kurumsal e-posta adresi üzerinden yazılı iletişime geçerek Firma’yı bilgilendirecek ve teyidi için gerek duyulan tüm evrakları 3 (üç) gün içinde Firma’ya sunacaktır. Firma, Üye İşyeri ile Sözleşme’nin akdedilmesine ilişkin şartları kesinleştirmek amacıyla görüşme yapabilecektir. Firma, herhangi bir sebep göstermeksizin Üye İşyeri tarafından gerekli bilgilerin sunulması akabinde Üye İşyeri ile Sözleşme akdetmeyi reddedebilecektir.
4.4. Üye İşyeri, Ödeme Hizmetleri kapsamında fonu kredi kartı ile ödemesi halinde, bu fonu geri çekmek isterse ilgili fon ancak aynı kredi kartı hesabına iletilerek çekilebilecektir. Geri ödemeden önce Üye İşyeri’nin kredi kartının iptal edilmiş olduğu durumda, fonun geri ödenmesi fon yatıran Üye İşyeri adına açılmış bir ödeme hesabına da yapılabilecektir. Üye İşyeri, kendisi adına açılmış bir ödeme hesabına ödeme yapılması halinde, Firma tarafından ek bilgi ve belgeler talep edilebileceğini ve ek süreçler uygulanabileceğini kabul eder.
4.5. Firma, işbu Sözleşme kapsamında yararlanacağı hizmetler için Üye İşyeri’ne özgü eşsiz bir kimlik tanımlayıcı tanımlayacak olup aynı kimlik tanımlayıcı Sözleşme’nin sona ermesinin üzerinden 10 (on) yıl geçmedikçe başka bir üye işyerine/müşteriye tanımlanmayacaktır.
4.6. Üye İşyeri, faaliyetlerinin çeşitli kart ağı kuruluşlarının kurallarına, düzenlemelerine ve yasal düzenlemelere uygunluk açısından Firma tarafından değerlendirme sürecine tabi tutulabileceğini kabul eder. Söz konusu değerlendirme sırasında, Üye İşyeri’nin sunduğu mal ve hizmetlerin mevzuata uygunluğu, Üye İşyeri’nin ya da Üye İşyeri’nin ortaklarının çeşitli ulusal/uluslararası, resmi/özel kuruluşlarca oluşturulan veri tabanlarında tutulan kara listelerde olup olmadığı veya sakıncalı sektörlerde faaliyet gösterip göstermediği gibi değerlendirmeler yapılacaktır. Yapılan değerlendirme sonucunda Firma’nın Üye İşyeri’ne Ödeme Hizmeti vermeme, blokeli çalışma ya da hizmetlerin kullandırımı öncesinde teminat talep etme hakkı bulunacaktır. Üye İşyeri ayrıca, Firma’nın ve Sistem Ortakları’nın Mastercard, Visa, BKM (Bankalara Arası Kart Merkezi) vb. ulusal ve uluslararası kart kuruluşları kurallarına ve Sistem Ortakları ile olan sözleşmelere tabi olduğunu bildiğini, Firma ve Sistem Ortaklarının bu kapsamda yükümlülüklerine aykırılık teşkil edecek davranışlardan kaçınacağını, bu kurallar uyarınca Firma tarafından kendisine bildirildiğinde, Firma’ya Ödeme Hizmetleri’ni sunabilmek için anlaşma yaptığı bankayla imzalanması söz konusu olabilecek belge ve sözleşmelerin müzakerelerini gerçekleştirmeyi taahhüt eder. Üye İşyeri ilgili müzakerelerin olumlu sonuçlanmaması halinde Firma’nın Ödeme Hizmetleri’ni ilgili yükümlülüklere uyma zorunluluğu nedeniyle derhal feshedebileceğini ve bu fesih nedeniyle Firma’dan hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
4.7. Üye İşyeri, Firma’nın mevzuat uyarınca yetkilendirilmiş bir ödeme hizmeti sağlayıcı kuruluş olduğunu, bu kapsamda her türlü faaliyetinde mevzuata ve bu doğrultuda TCMB’nin denetimine tabi olduğunu bilmekte ve kabul etmektedir. Bu kapsamda Üye İşyeri, mevzuata aykırı işlem yapmayacağını, mevzuatta gerçekleşebilecek herhangi bir değişiklik neticesinde kendisine ek yükümlülükler getirilmesi halinde bunlara gecikmeksizin uyacağını, kendisinden mevzuat uyarınca Firma, Firma’nın bağımsız denetçileri ve/veya TCMB tarafından Sözleşme kapsamındaki işlemlerle ilgili olarak talep edilecek her türlü bilgi ve belgeyi derhal ibraz etmeyi kabul ve taahhüt eder.
4.8. Üye işyeri, Bankalararası Kart Merkezi A.Ş. tarafından işyeri kayıt sisteminin kurulması akabinde kendisine özgülenmiş bir işyeri kodu verileceğini kabul eder. Maddenin ilk cümlesi uyarınca verilecek işyeri kodu, işbu sözleşme sonucunda kurulacak hizmet ilişkisi ile birlikte tahsis edilebileceği gibi, bu sözleşmeden bağımsız olarak Üye İşyeri’ne tahsis edilmiş olabilir. Her durumda Firma, Sözleşme’nin kurulması öncesinde ve sırasında Bankalararası Kart Merkezi A.Ş. nezdinde tutulan işyeri kayıt sistemini sorgulayabilecek ve varsa Üye İşyeri’nin geçmişte çalıştığı diğer ödeme hizmet sağlayıcıları ve bu sağlayıcılarla arasındaki sözleşmelerin sonlandırılma durumu ile nedenlerini öğrenerek bu bilgileri kendi risk değerlendirme süreçlerine veri olarak dahil edebilecektir. İşyeri kodu asgari olarak adres bilgisi ile T.C. kimlik numarası veya vergi kimlik numarası eşleştirilerek ve bu bilgilere özgülenerek, yurt dışında yerleşik işyerleri için ise bu bilgilerin ilgili ülkedeki muadilleri ile eşleştirilerek oluşturulacaktır. Firma tarafından Ödeme Hizmetleri’nin sunulabilmesi için bu işyeri kodunun kullanılması zorunlu olup Üye İşyeri, birden fazla işyeri koduna sahip olamayacağını, işyeri kodunun değişmesi ya da geçerliliğini yitirmesi durumunda Firma’yı derhal bilgilendireceğini kabul ve beyan eder. Firma, bu hüküm uyarınca alınacak bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için uygun gördüğü ilave önlemler alabilir. Üye işyeri, bu maddede belirtilen işyeri kodunun tahsisi, kullanılması, sorgulanması ve buna bağlı süreçlerle ilgili olarak TCMB ile Bankalararası Kart Merkezi A.Ş. tarafından belirlenecek usul ve esaslara uygun davranacağını, bu kapsamda Firma tarafından kendisine iletilecek uyarı ve talimatları gözeteceğini kabul ve beyan eder. Üye işyeri, Sözleşme’yi onaylayarak işbu madde uyarınca gerçekleştirilecek işlemlere, bilgi paylaşımlarına ve sorgulamalara onay vermiş olduğunu bildiğini kabul ve beyan eder.
4.9. Üye İşyeri, İşbu Sözleşme kapsamında tahsil edilecek ücretlerin aktarılacağı bankaya ait bilgileri, sözleşme ilişkisinin kurulması esnasında Firma’ya sağlanan dekontlar üzerinden ve/veya Panel/ara yüz üzerinden Firma’ya sağlayacaktır. Firma’ya bildireceği banka hesabının güncel, açık ve kullanılır durumda ve vergi levhası üzerindeki unvana/şahsa ait olması Üye İşyeri’nin sorumluluğundadır. Bildirilen banka hesabının, Üye İşyeri adına kayıtlı olmaması halinde ise bu hesaba Firma tarafından ödeme yapılmayacaktır.
4.10. Üye İşyeri, Ödeme Hizmetleri’nden faydalanmaya başlamadan önce kendisine Firma tarafından sunulan bilgi formunu doldurarak talep edilen bilgileri sağlamakla yükümlüdür. Söz konusu bilgiler, Üye İşyeri’nin yetkilendireceği çalışanı/temsilcisi tarafından sağlanacaktır. Firma arayüzlerine erişim için kullanılacak şifreler ve diğer erişim yetkilendirmesi bileşenleri Firma tarafından sağlanacaktır. Üye İşyeri, Firma’nın kendisine sağladığı Panel/ara yüze erişim için gerekli olan tüm şifreleri gizli tutacağını, yetkisiz üçüncü kişilerle paylaşmayacağını ve tahsis amacı dışında kullanmayacağını kabul ve taahhüt eder. Erişim için kullanılan şifreleri elinde bulunduran çalışan/yetkilinin görevine son verilmesi ya da yetkisinin geri alınması sonrasında şifrelerin değiştirilmesi yükümlülüğü dahil, söz konusu şifrelerin güvenliğini sağlamak için gerekli önlemlerin alınması Üye İşyeri’nin sorumluluğunda olup ilgili şifreler ile gerçekleştirilen her türlü işlem Üye İşyeri tarafından gerçekleştirilmiş addedilecektir. Üye İşyeri, sorumluluğu altında bulunan şifrelerin yetkisiz üçüncü kişilerce elde edilmesi halinde bu durumu derhal Firma’ya bildirecektir. Bu hususta geç kalınması veya bildirimin hiç yapılmaması sonucu meydana gelebilecek her türlü zarardan ve gerçekleştirilecek tüm işlemlerden Üye İşyeri sorumlu olacaktır.
4.11. Sözleşme kapsamındaki hizmetlerden münhasıran Üye İşyeri tarafından faydalanılabilecek olup Üye İşyeri bu kapsamda kendisine sunulan POS’un münhasıran kendisi tarafından kullanılacağını ve Firma’nın yazılı izni olmaksızın üçüncü bir kişiye kullandırılmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu hükme aykırılık Sözleşme’nin ihlalini teşkil edecek olup Sözleşme’nin Firma tarafından haklı sebeple tek taraflı feshi için yeterli olacaktır.
4.12. Firma, Üye İşyeri’nin Sözleşme kapsamındaki ödeme hizmetlerinden faydalanabilmesi için gerekli araçların Üye İşyeri tarafından uygulamaya sokulması için teknik destek verecektir. Firma, ödeme hizmetinin sağlanacağı programların ne şekilde kullanılacağı ve nasıl kurulacağı konusunda Üye İşyeri’ne destek verecek olup kurulum, kullanım ve işleyişine ilişkin olarak talimatlar verme yetkisini haizdir.
4.13. Üye İşyeri, Sözleşme kapsamındaki hizmetlerden 5549 sayılı Kanun ile 6493 sayılı Kanun dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere mevzuata uygun olarak faydalanacağını kabul ve taahhüt eder eder. Firma, Üye İşyeri’nin işbu Sözleşme ve/veya 5549 sayılı Kanun ile 6493 sayılı Kanun dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere mevzuata aykırı faaliyetlerini tespit etmesi halinde Üye İşyeri’nin Ödeme Hesabı’nı askıya alabilir, Ödeme Hizmetleri’ni geçici veya sürekli olarak durdurabilir işbu Sözleşme’yi tazminatsız tek taraflı olarak fesih edebilir, Ödeme Hesabına ve ilgili hesaptaki bakiyenin tamamına ya da bir kısmına alacak rehini niteliğinde bloke koyabilir ve Üye İşyeri’nden kaynaklanan sebeplerle doğan ya da doğabilecek zararlarını bu bloke tutar üzerinden takas hakkını kullanarak karşılayabilir. Söz konusu aykırılık oluşturan durumlara ilişkin kesin tespitler haricinde kuvvetli şüphenin olması halinde de Firma’nın bu hakkı saklıdır.
4.14. Üye İşyeri’nin İnternet Sitesi’nde, ürün ve hizmetlerini sergilediği kanallar, sosyal medya kanalları, çağrı merkezi ya da e-posta üzerinden satış için kullanılan kanalları ya da Mağazası’nda yasadışı nitelikli içerik bulunduğunun veya ürünler veya hizmetlerin sunulduğunun anlaşılması, sunulan ürünlerin veya hizmetlerin Sözleşme'de belirtilen koşullara aykırı olması, gerçekleştirilen bir veya birden çok işlem şüpheli işlem bulunması, Üye İşyeri’nin sunduğu bilgi ve belgelerin gerçek olmadığının ortaya çıkması veya bu yönde şüphe bulunması başta olmak üzere, sayılanlarla sınırlı olmamak üzere Üye İşyeri’nin Sözleşme kapsamında taahhütlerini yerine getirmemesi veya Sözleşme’yi ihlali halinde Firma, Üye İşyeri’nin Ödeme Hesabı’nı askıya alabilir, Ödeme Hizmetleri’ni derhal geçici veya sürekli olarak durdurabilir, işbu Sözleşme’yi tazminatsız tek taraflı olarak fesih edebilir, Ödeme Hesabına ve ilgili hesaptaki bakiyenin tamamına ya da bir kısmına teminat olarak alacak rehini niteliğinde bloke koyabilir ve Üye İşyeri’nden kaynaklanan sebeplerle doğan ya da doğabilecek zararlarını bu bloke tutar üzerinden takas hakkını kullanarak karşılayabilir. Üye İşyeri, Sistem Ortağı, mevzuat ve/veya ilgili yetkili kuruluşların kara listelerinde bulunmadığını ve bulunmayacağını ve/veya sakıncalı sektörlerde veya Firma / Sistem Ortağı politikaları gereği çalışılması uygun bulunmayan faaliyet göstermediğini ve göstermeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Sözleşme’nin 10. maddesinde yer alan fesih hükümlerine ilişkin hakkı saklıdır.
4.15. Üye İşyeri, kartlı satışlarda gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları ile, açıkça izin verilmesi durumunda, nakit çekimlerinde, yasal regülasyonların belirlediği taksit kurallarına uygun olarak, taksit uygulanabilen sektörlerde ve belirlenmiş olan taksit sayısına göre taksit uygulanabileceğini kabul eder. Üye İşyeri, taksitli işlemlerin mevzuata ve Firma’nın belirlediği taksit sayılarına uygun gerçekleştireceğini, taksit sınırlamalarına dair getirilen düzenlemeleri takip ederek satışlarını derhal bu sınırlamalara uygun hale getireceğini beyan ve taahhüt eder. Üye İşyeri, mevzuatça öngörülen kurallara aykırı hiçbir sınırlama ve yasak ücretlendirme uygulaması gerçekleştirmeyecektir. Üye İşyeri, Firma’nın bu hükme aykırılık sebebiyle ceza veya tazminat bedelleri ödemek zorunda kalması halinde ilgili tutarı derhal ve herhangi bir mahkeme hükmü alınmasına gerek bulunmaksızın tazmin edeceğini kabul eder.
4.16. Üye İşyeri, kendisine veya üçüncü bir kişiye ait ödeme kartı kullanılarak kazanç elde etmek amacıyla sanal POS aracılığıyla kendisine ait internet sitesi veya uygulama üzerinden ya da fiziki POS cihazı ile gerçek iradelerine uymayacak şekilde işlem yaparak kendilerine yahut üçüncü kişilere yarar sağlayıcı nakit satışı niteliği taşıyan işlemlerde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu tür bir işlemin Firma veya resmi merciler tarafından tespit edilmesi durumunda, Firma kendisine yöneltilebilecek olası bir ödeme itirazı ihtimaline karşılık Üye İşyeri’nin Ödeme Hesabı’nda yer alan tüm bakiyeye ya da bir kısmına alacak rehini niteliğinde bloke koyabilir ve Üye İşyeri’nden kaynaklanan sebeplerle doğan ya da doğabilecek zararlarını bu bloke tutar üzerinden takas hakkını kullanarak karşılayabilir. Bu tür bir durumda ayrıca Firma tek taraflı ve derhal etkili olacak şekilde POS'ların ve sunulan Ödeme Hizmetleri’nin kullanımını durdurma ve Sözleşme'yi haklı olarak feshetme hakkına sahiptir. Üye İşyeri’nin böyle bir fesih durumunda herhangi bir tazminat hakkı bulunmamaktadır. Bu durumda Sözleşme'nin feshedilip edilmediğine bakılmaksızın Firma’nın her türlü zararını talep hakkı saklıdır.
4.17. Üye İşyeri, İnternet Sitesi'nde ve/veya Mağazası’nda ve/veya sosyal medya hesapları dahil ürün/hizmet sunulan noktalarda sunulan ürünler veya hizmetler hakkında Firma’ya bilgi sağlamakla yükümlüdür. Üye İşyeri'nin bu hüküm gereğince bilgi sağlamaması hâlinde, Firma, bilgisi verilmeyen ürün ve hizmetlerin ödemesine konu olan işlemi yapmayı reddetmek veya Üye İşyeri'nin Ödeme Hizmetleri’ne erişimini tamamen engellemek yetkisini haizdir.
4.18. Firma, Üye İşyeri bünyesinde gerçekleşen ödeme işlemleriyle ilgili her türlü belgeyi Üye İşyeri'nden talep edebilir. Gerçekleşen işlemlere dair bilgi ve belgelerin 3 (üç) gün içinde Firma’ya ibraz edilmesi gerekmektedir. Temin edilemeyen belge ve bilgiler nedeniyle gerçekleşebilecek ters ibraz (chargeback) işlemleri sebebiyle ortaya çıkabilecek her türlü meblağ Üye İşyeri tarafından ödenecektir. Firma, söz konusu meblağın tahsili için, bilgi talebinden önce ya da sonra, Ödeme Hesabı’ndaki mevcut ya da oluşacak bakiyenin tamamına ya da bir kısmına teminat olarak alacak rehini niteliğinde bloke koyabilir ve Üye İşyeri’nden olan alacaklarını bu bloke tutar üzerinden takas hakkını kullanarak karşılayabilir. Üye İşyeri, kendisi tarafından paylaşılan bilgilerin ve kayıtların Sistem Ortağı dahil üçüncü taraflar ile paylaşılabildiğini bildiğini ve kabul ettiğini, kişisel verilerin korunması düzenlemeleri başta olmak üzere mevzuata uyum kaygıları sebebiyle bilgi paylaşımından kaçınmayacağını beyan eder.
4.19. Üye İşyeri, kendi mecraları üzerinden sunduğu mal ve hizmetler, bu mal ve hizmetlerin sunulduğu her türlü platform ve ilgili içerikler ile bu mal ve hizmetlerin sağlanması süreci ve satış sonrasında sunulacak hizmetler de dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, her türlü işleminde tabi olduğu her türlü mevzuata uygun hareket edeceğini ve bu uyum kapsamında Firma’nın taleplerini derhal yerine getireceğini kabul ve taahhüt eder. Bu kapsamda Üye İşyeri, satışı yapılacak mal ve/veya hizmetlerin mevzuata aykırı nitelik taşımayacağını, bu mal ve hizmete ilişkin olarak çıkabilecek ihtilaflara Firma’nın taraf olmadığını, sayılanlarla sınırlı olmaksızın mal ve/veya hizmet bedelinin Firma’nın herhangi bir kusuru bulunmaksızın Kullanıcı’dan tahsil edilememesi sonucu hesaba aktarılamaması, Kullanıcı’nın işleme itiraz etmesi, malı ve/veya hizmeti iade talep etmesi, ayıplı mal/hizmet iddiası dahil ilgili taleplerde bulunması, Kullanıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısından ve/veya başta ilgili makamlar olmak üzere kamu kuruluşları ile diğer üçüncü kişi ve/veya kuruluşlardan herhangi bir talep, itiraz, soru, şikayet iletilmesi, Üye İşyeri’nden kaynaklı olarak bir ceza veya yaptırımın söz konusu olması ve benzeri hallerde Firma’nın herhangi bir sorumluluğu bulunmadığını, bu konularda tek sorumlu ve muhatabın kendisi olduğunu, Firma’nın bu kapsamda ödemek zorunda kalabileceği her türlü zararın kendisine rücu edileceğini kabul ve taahhüt eder. Üye İşyeri'nin bu maddede belirtilen yükümlülüklere aykırı davranması halinde, Firma ilgili aykırılık giderilene kadar Üye İşyeri'ne sunmuş olduğu hizmetleri askıya alma hakkına sahiptir.
4.20. Üye İşyeri, yürürlükteki mevzuatça ilgili faaliyet alanına ilişkin POS uygulamasının özellik arz etmesi gereken bir durum olur ise işbu hususta Firma’yı önceden bilgilendirecektir. Üye İşyeri, faaliyet alanı çerçevesinde, işletme bünyesinde birden fazla web sitesi bulunduğu takdirde söz konusu web sitelerinde yürütülen faaliyetlerin aynı faaliyet alanının sınırlarında bulunacağını, farklı bir faaliyet alanı kapsamında bir ticaretin yürüteceği bir web sitesi işletmesi halinde derhal Firma’yı bilgilendireceğini taahhüt eder. Üye İşyeri, kendisine tanımlanan Sanal POS’u sadece bu ödeme noktasında kullanacağını, bu ödeme noktaları dışında kesinlikle kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Üye İşyeri’nin faaliyet gösterdiği alanın değişmesi durumunda veya yeni faaliyet alanlarında hizmet vermesi durumunda herhangi bir işlem yapılmadan önce Firma’yı bilgilendirecektir. Firma, mevzuat/iç politikalar gereği izin verilmeyen ya da Firma’yı bilgilendirmediği bir alanda, faaliyet gösterilmesi halinde Üye İşyeri’ne hizmet vermeyi durdurur. Üye İşyeri izin verilmeyen bir faaliyet alanında faaliyet göstermesi sebebiyle Firma nezdinde doğabilecek her türlü zararı ilk talepte tazmin edeceğini kabul ve taahhüt eder.
4.21. Firma, Üye İşyeri tarafından sunulan mal ve/veya hizmetlere ilişkin olarak Kullanıcı’dan kendisine iletilen her türlü talep, itiraz, şikayetleri Üye İşyeri'ne yönlendirecektir. Firma işlemlerin ve Üye İşyeri'nin faaliyetlerinin güvenliği ile ilgili herhangi bir şüphe oluşması durumunda konuyla ilgili Üye İşyeri’nden bilgi talep edecektir. Firma, kendi takdiri doğrultusunda, bilgi talebinden önce ya da sonra, Ödeme Hesabına ve ilgili hesaptaki bakiyenin tamamına ya da bir kısmına teminat olarak alacak rehini niteliğinde bloke koyabilir ve Üye İşyeri’nden kaynaklanan sebeplerle doğan ya da doğabilecek zararlarını bu bloke tutar üzerinden karşılayabilecektir. Üye İşyeri, söz konusu talep, itiraz, şikayet, bilgi talebi ve benzeri konuların çözümü ile ilgili olarak bu hususun kendisine bildirilmesinden itibaren 3 (üç) gün içerisinde talep, itiraz, şikayet ve benzeri konunun çözülmesini sağlayacak, gerekli bilgileri Firma’ya sunacak ve yine bu süre içerisinde Firma’ya konu hakkında yazılı cevap dönecektir. Firma iletilen talep, itiraz, şikâyet, bilgi talebi ve benzeri konuların çözümü Üye İşyeri tarafından yapılana kadar sunduğu hizmetleri kısmen veya tamamen askıya alma hakkı saklıdır.
4.22. Firma, Üye İşyeri'ne ödenerek tamamlanmış bir Ödeme İşlemi’ni Üye İşyeri kaynaklı ayıp veya işlemin ters ibraz (chargeback) riski taşıması, Üye İşyeri’nin finansal durumunun tahsilat riski yaratacak kadar kötüleştiği hakkında makul şüphe oluşması gibi durumlarda ilgili Ödeme İşlemi tutarını doğrudan Kullanıcı’nın ödeme hizmet sağlayıcısına iade edebilir ya da herhangi bir ön bildirim yapmaksızın Üye İşyeri’nin Ödeme Hesabı’nda bulunan bakiyenin tamamına ya da bir kısmına alacak rehini niteliğinde bloke uygulayabilir. Üye İşyeri’nin maddede belirtilen risklerle ilgili Firma tarafından talep edilen bilgileri ve belgeleri kendisinden talep edilmesinin ardından 3 (üç) gün içerisinde sağlayamaması halinde, Firma’nın, komisyon, olası ücretler ve yaptırımlar veya diğer ödemeler dahil olmak üzere Üye İşyeri'ne yapılacak sonraki Ödeme İşlemleri’nden ilgili tutarları alacak rehini niteliğinde bloke etme ve takas hakkını kullanarak tek taraflı olarak tahsil etme hakkına sahip olduğunu veya Firma tarafından talep edilmesi halinde Üye İşyeri tarafından Firma’ya derhal ve hiçbir ihtara gerek kalmaksızın ilgili bedelin ödeneceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu madde kapsamındaki durumlarda Firma ödemenin Üye İşyeri'nin hesabına geçirilmesi için ek teminat talep edebilir. Ters ibraz (chargeback) yapılan işlemlerin oranının, ilgili ayda gerçekleşen toplam işlem sayısı ya da toplam işlem tutarı yönünden önemli şekilde artması halinde Firma, işbu Sözleşmeyi derhal ve tazminatsız bir şekilde feshedebilecek olup, Firma’nın uğradığı ya da uğraması ihtimali olan zararların karşılanmasını Üye İşyeri’nden isteyebilecek ve oluşan veya oluşması ihtimali olan zararlarını teminat altına almak için Ödeme Hesabı’ndaki bakiyeye Sözleşme süresince veya Sözleşme’nin feshi sonrasında alacak riskinin sona erdiği tarihe kadar alacak rehini niteliğinde bloke koyabilecektir. Taksitli satışlara dair iade işlemleri de işbu hükme tabidir.
4.23. Firma, Hatalı/Yetkisiz İşlem şüphesini doğuran durumlarda Üye İşyeri'nin hizmetlere erişimini durdurma hakkına sahiptir. Erişimin durdurulması sebebi ortadan kalktığında, Firma, Üye İşyeri'nin hizmetlere yeniden erişimini sağlar.
4.24. Üye İşyeri, yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş ödeme işlemini öğrendiği hallerde durumu Firma’ya bildirmek suretiyle işlemin düzeltilmesini isteyebilir. Düzeltme talebi, her halükarda ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden itibaren onüç ay içinde yapılır. Bu hüküm kapsamında yapılacak bildirimler Firma’nın işbu Sözleşme’de belirtilen e-posta adresine yapılabilir.
4.25. Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile Ödeme Hizmeti Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelik uyarınca, kayıp veya çalıntı bir Ödeme Aracı’nın kullanılması ya da kişisel güvenlik bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle ilgili ödeme aracının başkaları tarafından kullanılması durumunda, Kullanıcı veya Ödeme Aracı sahibi, Firma’ya ilgili bildirimin yapılmasından önceki son yirmi dört saatte yetkilendirmediği Ödeme İşlemleri’nden doğan zararın 250 (ikiyüzelli) TL tutarına kadar olan bölümünden sorumlu olacaktır. Kullanıcı’nın işbu maddede belirtilen şekilde Kullanıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısına bildirimde bulunması halinde, bildirimden sonra gerçekleşen yetkisiz işlemlerden kendilerinin herhangi bir sorumluluğu bulunmayacaktır. İlgili işlemin Üye İşyeri'nin kusurundan kaynaklanması halinde, Üye İşyeri doğacak zararı tazmin etme ve ilgili tutarın iadesinden münhasıran sorumlu olacaktır. İşlem kapsamında kusurun tespit edilememesi halinde, 250(ikiyüzelli) TL tutarın üzerinde kalan ve Firma’nın Kullanıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısına, Kullanıcı’ya veya sair üçüncü kişilere ödemek zorunda kaldığı/kalacağı bedeller Üye İşyeri’nden tahsil edilecektir.
4.26. Firma, Üye İşyeri’nin Sözleşme’de yer alan yükümlülüklerine aykırılığı halinde her türlü zararının tazminini talep edebileceği için zarar kalemlerini Üye İşyeri’nin alacaklarından mahsup edebilecektir ve ilgili alacağın/tazmin hakkının doğduğu tarihten tahsil edildiği tarihe kadar geçecek süre için ilgili kanuni faizleri işletebilecektir.
4.27. Kullanıcılar’ın ilettiği ödeme tutarının Üye İşyeri’nin ödeme hesabına ya da ödeme hesabından Firma’ya bildirdiği banka hesabına gönderilmemesi veya Firma tarafından hatalı gönderilmesi halinde Firma, gerçekleşmeyen veya hatalı gerçekleşen tutarı gecikmeksizin Üye İşyeri’ne iade eder veya Üye İşyeri’nin hesabını eski durumuna getirir. Üye İşyeri’nin söz konusu işlemin gerçekleşmeme veya hatalı gerçekleşme nedenine ilişkin Firma’dan bilgi talep etmesi halinde, Firma talep edilen bilgiyi Üye İşyeri’ne bildirmekle yükümlüdür. Firma, Üye İşyeri’nin bankası veya Kullanıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcısının işlemlerinden hiçbir şekilde sorumlu değildir. Firma, Üye İşyeri’nin ihmal veya kusuru gibi Ödeme Emri’nin haklı sebeple reddi durumunda Üye İşyeri’ne yapacağı bildirim, Ödeme Emri’nin geri alınmasının talep edilmesi hali, hatalı Ödeme İşlemi’ne konu bedelin geri alınması ve sair durumlar için bulunması halinde Firma tarafından belirtilen ücreti talep etme hakkını saklı tutar. Üye İşyeri, Firma’nın Sistem Ortakları’ndan temin edilen POS’lar ve teknik altyapı sağlayan tedarikçilerden alınan hizmetler kullanılarak ödeme hizmetlerini sunduğunu bildiğini, söz konusu POS’ların ve bu poslar üzerinden elde edilen tutarların transferini etkileyen teknik problemlerin yaşanması halinde fonların Firma tarafından edinilememesi durumunda söz konusu problem çözülene kadar Üye İşyeri’ne ödeme yapamama riski bulunduğunu ve ödemenin gecikmeli şekilde yapılması durumunda herhangi bir faiz ya da tazminat ödeme yükümlülüğü doğmayacağını kabul ve taahhüt eder.
4.28. Üye İşyeri, Firma tarafından sunulan hizmetleri kullanabilmesi için Firma’nın sağlayacağı çevrimiçi yazılımlara ve internet sitelerine erişim sağlamasının gerekli olduğunu kabul eder ve söz konusu yazılım ve siteleri erişmekte kullanacağı donanım ve yazılımların belirtilen teknik özelliklere sahip olması gerektiğinin bilincindedir. Firma, söz konusu hizmetlere ilişkin bildirimleri hizmetlerin sunulduğu Panel ve internet siteleri üzerinden iletilecek ve ayrıca Üye İşyeri'nin kayıt esnasında beyan ettiği e-posta adresine yapılacaktır. Firma ile Üye İşyeri, Üye İşyeri’ne özel duyuruların, uyarıların ve benzeri sürekli bilgilendirmelerin bir önceki cümledeki iletişim kanalları üzerinden gerçekleştirileceği ve bu kanallar üzerinden gelmeyen bilgilere itibar edilmemesi gerektiği konusunda mutabıktır. Üye İşyeri, güvenlik ve veri gizliliği olaylarına ilişkin olanlar dahil olmak üzere bildirimleri Firma’nın hizmetlerin kullanımına ilişkin sağlayacağı çevrimiçi portaller, internet siteleri üzerinden ve Firma’ya ait destek@qnbpay.com.tr e-posta adresine yapacaktır.
4.29. Üye İşyeri, İnternet Sitesi'ne ilişkin her türlü güvenliği sağlayacak olup, Firma’nın bizzat kendi sistemi ile ilgili hususlar dışında İnternet Sitesi'nde yer alan her türlü verinin korunmasından tek başına sorumludur. Üye İşyeri, İnternet Sitesi'ni ve bağlı bulunduğu sunucularını, uygun deneyim ve uzmanlığa sahip üçüncü taraflarca sağlanan korumalar vasıtasıyla virüs veya üçüncü şahıs saldırıları başta olmak üzere her türlü dış etkenden korumakla yükümlüdür.
4.30. Üye İşyeri, Firma’nın Üye İşyeri’ne sunmakta olduğu portaller gibi teknik altyapılar üzerinde yapabileceği değişiklik, iyileştirme ve güncelleme faaliyetleri öncesinde ya da sırasında söz konusu alanlara erişimi askıya alınabileceğini ve geçici olarak durdurulabileceğini kabul eder.
4.31. Firma, işbu Sözleşme’nin en güncel bir örneğini Üye İşyeri’ne sağlanan portal üzerinde ve/veya web sitesinde Üye İşyeri'nin erişimine hazır bulundurur.
4.32. Ödeme Emri’nin Firma’ya iletildiği an, Ödeme Emri’nin alındığı an olarak kabul edilecek olup, Ödeme İşlemi’nin belirli bir günde gerçekleştirilmesine karar verilmesi halinde ise, Ödeme İşlemi için kararlaştırılan gün, talimatın alınma tarihi kabul edilir. Üye İşyeri, söz konusu Ödeme Emri’nin tatil günleri hariç saat 23:59’a kadar iletilebileceğini, daha geç vakitte gelen Ödeme Emri’nin Firma tarafından ertesi iş günü alınmış sayılacağını kabul ve beyan eder. Üye İşyeri, Ödeme İşlemi’ne ilişkin olarak Firma’yı yetkilendirdikten sonra, söz konusu Ödeme İşlemi’nin gerçekleştirilmesine kadar işlemi geri alabilecektir. Sözleşme kapsamında uygulanacak blokaj süreleri, Firma’ya ödenecek komisyon bedelleri, işlem limitleri gibi bilgiler Panel üzerinden görüntülenebilmektedir. Üye İşyeri, işbu hususları incelemek ve takip etmekle yükümlüdür.
4.33. Teknik aksaklıklar ya da mücbir sebeplerin yaşanmadığı hallerde Ödeme İşlemi toplam 30 saniyede tamamlanacaktır.
4.34. Ödeme İşlemi'nin tamamlanmasını müteakip Firma aşağıdaki bilgileri gecikmeksizin Üye İşyeri’ne sağlayacaktır. Üye İşyeri’nin, talep etmesi halinde bu bilgilendirmeler bilgilerin değiştirilmeden saklanmasına ve kullanılmasına imkân verecek şekilde, herhangi bir ücrete tabi olmaksızın, Firma tarafından belirlenecek yöntemler ile ve ayda en az bir defa olacak şekilde kararlaştırılacak düzenli aralıklarla yapılabilecektir.
• Ödeme İşlemi'nin gerçekleştirilebilmesi için Üye İşyeri tarafından sunulması gereken bilgiyi veya bu bilgilere ulaşılmasını sağlayan şifreyi,
• Ödeme İşlemi'nin Üye İşyeri’nin ödeme hesabının alacaklandırıldığı para birimi cinsinden tutarını,
• Ödenmesi gereken toplam ücret ve komisyonların dökümünü,
• Ödeme işlemine uygulanan döviz kuru veya referans döviz kurunu,
• Ödeme tutarlarının Üye İşyeri’nin kullanımına sunulduğu tarihe ilişkin bilgi.
4.35. Üye İşyeri’nin, Firma tarafından sunulan kart saklama hizmetlerini kullanmak istemesi halinde aşağıdaki hükümler uygulama alanı bulacaktır:
4.35.1. Firma, işbu Sözleşme’nin Madde 4.35. altında düzenlenen hükümler kapsamında, Kullanıcı’nın Üye İşyeri nezdinde gerçekleştireceği işlemler özelindeki onayı dahilinde Üye İşyeri’nin sunduğu ürün veya hizmetler bakımından ödeme kolaylığı sağlanması amacı ile kullanılmak üzere kredi kartının bağlı olduğu banka, kredi kartının ön yüzünde yer alan ad-soyad, kart numarası, son kullanım tarihi dahil olmak üzere kredi kartı bilgilerini saklayabilecek veyahut sahtecilik/dolandırıcılık işlemlerinin engellenmesine yönelik önlemleri Üye İşyeri’ne kullandırabilecek ya da hali hazırda Kullanıcı’nın kayıtlı kartları ile Üye İşyeri nezdinde ödeme yapılabilmesine imkan sağlayabilecektir.
4.35.2. Kart saklama hizmetleri Üye İşyeri adına sunulacak ve kart saklama hizmeti çerçevesinde kaydedilen, Kullanıcı tarafından ödeme emrinin verilmesinde veya müşterinin kimliğinin doğrulanmasında kullanılan veriler ile güvenlik bilgileri (“Hassas Müşteri Verisi”), Üye İşyeri adına saklanacaktır. Firma, kart saklama hizmetleri çerçevesinde Kullanıcı ile hiçbir şekilde hukuki bir işleme doğrudan taraf olmayacaktır. Üye İşyeri, saklanan Hassas Müşteri Verisi kullanılarak gerçekleşen ödeme işlemlerinin saklamayı yapan tüzel kişi aracılığıyla gerçekleştiği izlenimini yaratmamak ve saklama hizmetinin doğrudan Kullanıcı’ya Firma tarafından sağlandığı yönünde bir açıklamada bulunmamak için gerekli tüm tedbirleri almayı taahhüt eder.
4.35.3. Kart saklama hizmetleri aşağıdakiler başta olmak üzere Taraflar arasında mutabık kalınan farklı kanallara konumlandırılabilecektir. İşbu Sözleşme’de belirtilen tüm hükümler, aksi belirtilmedikçe kart saklama hizmetlerinin kullanıldığı tüm kanallardaki kullanımlar için geçerlidir:
4.35.3.1. Üye İşyeri’nin internet sitesi üzerinden Kullanıcılar’dan tahsilat yaparken kullandığı sanal POS ile entegre edilmiş arayüzü,
4.35.3.2. Üye İşyeri’ne ait manuel POS üzerindeki Firma tarafından sağlanan ve kart saklama seçeneklerinin bulunduğu arayüzler,
4.35.3.3. Herhangi bir POS ile ilişkili olmaksızın, düzenli tahsilat için Üye İşyeri’nin kullandığı toplu Hassas Müşteri Verisi içeren listeler.
4.35.4. Üye İşyeri, Firma’ya ileteceği ve kart saklama hizmeti kapsamında saklanması talimatını verdiği her türlü Hassas Müşteri Verisi için ilgili Kullanıcı’dan gerekli onayı ileride ispata elverişli şekilde almış olduğunu beyan ve taahhüt eder. Onay alınması esnasında kullanılan izin metinleri, onayın zorunlu ya da ihtiyari olarak alınmış olması gibi onay kurguları gibi tabi olunan mevzuata uyumla ilgili tüm hususlarda tüm sorumluluk münhasıran Üye İşyeri üzerindedir. Firma tarafından talep edilmesi durumunda Üye İşyeri, herhangi bir Kullanıcı’nın kart saklama işlemine dair kendisinden alınan onay beyanıyla ilgili kayıtları Firma’ya iletecek veya kart saklama hizmetlerini kullanırken Kullanıcılar’ a dönük olarak kurguladığı onay kurgularıyla ilgili her türlü detayı ve belgeyi Firma ile paylaşacaktır. Üye İşyeri işbu madde kapsamında yükümlülüklerini yerine getirmemesinden dolayı Firma nezdinde doğacak her türlü zararı tazmin edecektir.
4.35.5. Firma nezdinde Üye İşyeri’nce Kullanıcılar’dan onay alınmadığı veya ilgili onay kurgusunun mevzuata uygun olmadığı konusunda bir şüphe oluşması ya da onay kurgusu ile ilgili iletilen bilgi taleplerine Üye İşyeri’nce yanıt verilmemesi veya onay alınması süreçleriyle ilgili Firma tarafından yöneltilecek uyarı ya da yönlendirmelere Üye İşyeri’nce riayet edilmemesi hallerinden birinin meydana gelmesi durumunda Sözleşme Firma tarafından derhal, tek taraflı, tazminatsız ve haklı nedenle feshedilebilecektir.
4.35.6. Kullanıcılar, her zaman Üye İşyeri ile iletişime geçerek kayıtlı kartlarının silinmesi ya da değiştirilmesi konusunda taleplerini iletebilecek ve bu talepler Üye İşyeri tarafından gecikmeksizin Firma’ya bildirilecektir.
4.35.7. Kart saklama hizmeti kapsamındaki saklama hizmetleri Üye İşyeri adına gerçekleştirilecektir. Kayıtlı kartlar yalnızca Üye İşyeri’ne yapılacak ödemelerde kullanılabilecek ve üçüncü taraf işyerlerinde geçerli olmayacaktır.
4.35.8. Kullanıcı’nın kartını çıkaran kuruluşun işleme onay vermemesi veya Kullanıcı’nın kart çıkaran kuruluşça gönderilen tek kullanımlık şifreyi doğru şekilde ve belirlenen zamanda girmemiş olması gibi sebeplerle kart saklama hizmetinden faydalanamaması ve işlemin tamamlanamaması halinde, bu tür bilgi ve işlem eksiklikleri ve ödemenin tamamlanmaması sebepleriyle Firma’ın herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
4.35.9. Firma, Kullanıcı’nın kişisel verilerini, kart bilgisini, kart saklama ve yaptığı işlemlere ilişkin bilgileri Sözleşme ile belirlenen yükümlülüklerini ifa, istatistiki değerlendirmeler ve kart saklama servisinin işletilmesi amacıyla; bu faaliyetlerin yerine getirilmesi için gereken sürelerde saklayabilir, işleyebilir ve Sözleşme kapsamında belirlenen koşullarda, Üye İşyeri’ne veya Sistem Ortağı veya Kullanıcı’nın kart çıkaran kuruluşuna iletebilir.
4.35.10. Firma, Kullanıcılar’ın kart saklama hizmetini kullanarak gerçekleştirdikleri işlemlere ilişkin bilgileri anonim hale getirmek suretiyle; istatistiki ve performansa ilişkin değerlendirmelerde, Firma ve iş ortaklarının pazarlama kampanyalarında, süreçleri kapsamında raporlar oluşturmak üzere bu amaçların gerçekleştirilmesi için gereken sürede saklayabilir, işleyebilir ve iş ortaklarına iletebilir.
4.35.11. Firma, yetkili mercilerin mevzuat kapsamında kendisinden talepte bulunması halinde, Kullanıcı’ya ait kişisel bilgileri, kart bilgisini, Kullanıcı’nın kart saklama hizmeti kapsamında gerçekleştirdiği işlemlere ilişkin bilgileri talepte bulunan mercilere iletecektir.
4.35.12. Firma kart saklama hizmeti kapsamında Üye İşyerine, (uygulanabilir olduğu sürece) her zaman Ödeme Kartı Sektörü Veri Güvenliği Standartları (PCI DSS) ile Ödeme Uygulaması Veri Güvenliği Standartlarına (PA DSS) uygun bir altyapı sağlayacaktır. Firma, kart saklama hizmetiyle bağlantılı olarak yalnızca PCI standartlarına uygun hizmet sağlayıcılardan faydalanacaktır. Firma, sağladığı hizmet kapsamında kart verilerini (kart hamilinin hesap numarası, son kullanma tarihi ve CVC2/CVV2 verisi) hiçbir zaman okunabilir bir şekilde saklanmayacağını beyan eder. Kart saklama hizmetleri kapsamında, CVC2/CVV2 verileri ise hiçbir zaman saklanmayacaktır. “CVC2/CVV2 Verileri”, ödeme kartının arka yüzünde imza panelinde kart numarasının sağ tarafında yazılı olan üç veya dört haneli numara anlamına gelmektedir. (American Express Kartlarında bu numara, Kart tanımlama verilerinin üzerinde ön tarafta yazılıdır.)
4.35.13. Üye İşyeri, kart saklama hizmetleri kapsamında Firma’ya temin edeceği bilgi ve belgelerin posta, faks, elektronik posta ve çevrim içi görüntülü görüşme benzeri yöntemler, TCMB tarafından uygun bulunan merkezi bir yapı veya günün teknolojisine uygun yenilikçi diğer yöntemler ile sağlamayı ve ilgili yükümlülüklerini bu yöntemlere uygun olarak yerine getirmeyi kabul eder.
4.35.14. Üye İşyeri, kendisine sağlanan kart saklama hizmetlerini kullanırken hukuka aykırı işlemler gerçekleştirmesi, kendisine ya da üçüncü kişilere haksız kazanç sağlamak için hizmetleri kullanması, kaydettiği Hassas Müşteri Verisini satması, kiralaması ya da yetkisiz üçüncü bir kişiyle paylaşması, yahut Kullanıcı’dan 4.35.4 üncü maddeye uygun bir onay almaksızın Hassas Müşteri Verisi’ni saklaması durumunda Firma’ya kart saklama hizmetleri vasıtasıyla gerçekleştirilen son 3 (üç) aydaki işlemlerin toplam tutarı/hacmi kadar bir cezai şart ödemekle yükümlü olacaktır. Firma’nın cezai şart tutarını aşan zararlarını talep hakkı saklıdır. Tereddüte mahal vermemek adına; işbu cezai bedel fer’i alacak olarak değerlendirilmeyecek, ana alacaktan bağımsız olarak talep edilebilecek ve Firma tarafından cezai bedele ve tazminata ek ve bunlardan bağımsız olarak edimin ifası talep edilebilecektir.
4.36. Üye İşyeri’nin, Firma tarafından sunulan linkle ödeme hizmetlerini kullanmak istemesi halinde aşağıdaki hükümler uygulama alanı bulacaktır:
4.36.1. Firma, Üye İşyeri’nin İnternet Sitesi'nde, sosyal medya hesapları dahil ürün/hizmet tanıtımı yaptığı kanallarda ya da Mağazası’nda ödeme tahsilatı yapabilmesi için Kullanıcılar ile paylaşacağı linkler oluşturabileceği bir arayüz sağlayacaktır. Oluşturulacak linklerde tutar, kullanım sayısı ve linkin son geçerli olacağı tarih gibi unsurlar sağlanacak link oluşturma arayüzü üzerinden Üye İşyeri’nce belirlenecektir. Bu bilgilerin doğru ve hukuka uygun şekilde arayüze girilmesi ve söz konusu linklerin hukuka uygun şekilde Kullanıcılar ile paylaşılması ile ilgili tüm sorumluluk Üye İşyeri’nin üzerindedir. Hatalı bilgi paylaşımı sebebiyle link içeriğinde yaşanabilecek yanlışlıklardan kaynaklanan hiçbir zarardan Firma sorumlu tutulamaz.
4.36.2. 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun başta olmak üzere, İnternet Sitesi'nde, sosyal medya hesapları dahil ürün/hizmet tanıtımı yaptığı kanallarda ya da Mağazası’nda gerçekleşen tüm iktisadi ve ticari faaliyetlerin tabi olduğu mevzuatlara uygun şekilde gerçekleştirilmesinden münhasıran Üye İşyeri sorumludur.
4.37. Üye İşyeri’nin, Firma tarafından sunulan Ödeme Hizmetleri’nden faydalanırken kullanacağı Terminal’i Firma’dan temin etmesi ya da halihazırda sahip olduğu fiziki POS cihazın Firma’ya ait POS yazılımını yükletmesi halinde aşağıdaki hükümler uygulama alanı bulacaktır:
Terminal Bilgileri:
4.37.1. Firma Tarafından tedarik edilecek Terminal’e dair marka, model, kullanım durumu, aksesuarlar ve seri no gibi detaylar, Terminal’in teslimi esnasında düzenlenecek tutanakta belirtilecektir.
Mali Şartlar:
4.37.2. Üye İşyeri, Terminal’i Panel ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde belirtilen depozito bedeli karşılığında teslim alacaktır. Sözleşme’nin feshi veya Terminal temininin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde depozito bedelinin Üye İşyeri’ne iadesi için; Terminal’in sağlam, çalışır ve eksiksiz olarak Firma’ya teslim edilmesi, Terminal’in zarar görmemiş olması ve Üye İşyeri’nin Firma’ya herhangi bir borcunun bulunmaması gereklidir. Terminal’in hasar görmüş olması ve tamir masraflarının Firma tarafından karşılanması, ödenmeyen temin bedeli bulunması ya da Üye İşyeri’nin Firma’ya herhangi bir borcunun bulunması halinde söz konusu bedeller depozito ücretinden düşülerek kalan tutar Üye İşyeri’ne iade edilecektir.
4.37.3. Üye İşyeri Terminal’i teslim aldığı esnada ilk fırsatta test edeceğini ve eğer bir arıza söz konusu ise bunu Firma’ya bildireceğini taahhüt eder. Teslim anında hatalı ya da arızalı olduğu tespit edilen cihazlar yenisiyle değiştirilecektir. Üye İşyeri, bu Sözleşmeyi imza ettiği anda Terminal’i çalışır ve hatasız şekilde teslim almış bulunduğunu beyan eder.
4.37.4. Terminal’in temini ya da POS yazılımının kullanımı karşılığında Üye İşyeri, Firma’ya Panel ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde belirtilen ve “POS Yazılım/Donanım/Bakım Ücreti- Fiziki POS” olarak ifade edilen aylık ücreti her ay başında peşin olarak ödemeyi kabul eder. Aylık ücretin ödenmemesi durumunda Firma Terminal’i kullanıma kapatabilecektir.
4.37.5. Üye İşyeri; Terminal’in ve ilgili cihaz ve aksesuarların, Üye İşyeri tarafından Sözleşme’nin feshinden başlayarak 3 (üç) iş günü içerisinde ya da Firma’nın talebi üzerine iade edilmediği veya Üye İşyeri’nin kusuru ya da ihmali sebebiyle hasara uğradığı durumlarda, her bir cihaz başına, Panel ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde belirtilen ve “Kayıp/Hasarlı POS ve Aksesuarları Bedeli” olarak ifade edilen cezai şartı ilk talep üzerine, tek seferde, peşin olarak ödeyeceğini kabul ve taahhüt eder. Tereddüte mahal vermemek adına; işbu cezai bedel fer’i alacak olarak değerlendirilmeyecek, ana alacaktan bağımsız olarak talep edilebilecek ve Firma tarafından cezai bedele ve tazminata ek ve bunlardan bağımsız olarak edimin ifası talep edilebilecektir.
4.37.6. Firma, Sözleşme’den doğan her türlü alacağını Üye İşyeri’nin Sözleşme kapsamında sunulan Ödeme Hizmetleri’ni kullanımı esnasında doğan alacaklarından mahsup edebilir.
4.37.7. Bu maddede belirtilen aylık ücret ile cezai şart tutarları, Üye İşyeri’ne Portal üzerinden bildirilerek arttırılabilecektir. Bildirim sonrasında Üye İşyeri’nin Terminal’i kullanmaya devam etmesi hâlinde ücret değişikliğinin kabul edildiği varsayılır.
Terminal Kullanımına İlişkin Kurallar:
4.37.8. Üye İşyeri Terminal’i kullanırken aşağıdaki hükümlere uygun davranacağını taahhüt eder:
4.37.9. Terminal’i Firma tarafından aksi izin verilmedikçe yalnızca Sözleşme’nin akdi esnasında adresini bildirmiş olduğu fiziki mağazasında gerçekleşen mal ve hizmet satış işlemlerine ilişkin ücret tahsilatı için kullanacağını,
4.37.10. Terminal’in su, toz, darbe ve benzeri her türlü zararlı dış etmenden korunması için gerekli tüm güvenlik tedbirini alacağını,
4.37.11. Terminal’in yazılımında gerekli güncellemeleri yapacağını ve cihazı Firma tarafından bildirilen öneri ve yönlendirmelere uygun şekilde kullanacağını
4.37.12. Terminal’i bizzat ve yalnızca kendi işyerinin işlemleri için kullanacağını ve üçüncü taraflara kullandırmayacağını.
4.37.13. Terminal’in kullanımı için gerekli olan POS rulosu Üye İşyeri tarafından tedarik edilecektir.
Terminal Temininin Süresi:
4.37.14. İşbu Sözleşme imzalandığı tarihte Terminal teminine dair dönem başlayacak (“temin dönemi”) olup Taraflar’dan herhangi biri Terminal’in iadesine ilişkin bir talepte bulunmadığı sürece devam edecektir.
4.37.15. Firma temin dönemini herhangi bir neden göstermeksizin, tazminatsız ve tek taraflı olarak [7 (yedi)] gün önceden yazılı bildirimde bulunarak sona erdirip Terminal’in iadesini talep edebilir.
4.37.16. Sözleşme’nin feshedilmesi ya da Ödeme Hizmetleri’nin sunumunun herhangi bir nedenle durdurulması halinde temin dönemi kendiliğinden sona erecek ve Terminal kullanıma kapatılacaktır.
4.37.17. Sözleşme’nin derhal feshine imkan veren diğer hükümler saklı kalmak kaydıyla, Üye İşyeri’nin işbu maddede yer alan yükümlülüklerinden herhangi birini ihlal etmesi ve/veya tam ve gereği gibi yerine getirmemesi halinde yapılacak yazılı bildirimi takiben ilgili aykırılığın 1(bir) hafta içerisinde düzeltilmediği durumlarda, Firma Sözleşme’yi haklı nedenle, tazminata ilişkin hakları saklı olarak, derhal feshedebilir.
4.37.18. Sözleşme’nin ya da temin döneminin herhangi bir sebeple sona ermesi halinde Üye İşyeri, Sözleşme konusu Terminal’in Firma tarafından derhal erişime kapatılacağını ve en geç 3 (üç) iş günü içerisinde Terminal’i Firma’ya kendisine bildirilecek adreste ve yöntemle işbu Sözleşme hükümlerine uygun olarak teslim etmesi gerektiğini, aksi taktirde 3’üncü maddede belirtilen cezai şart tutarını ödemesi gerekeceğini kabul eder. Teslimi geciken ya da gerçekleşmeyen Terminal cihazları hakkında Firma’nın haciz işlemi başlatmak ve suç duyurusunda bulunma hakkı saklıdır.

5. FİRMA LOGOSUNUN KULLANILMASI

5.1. Üye İşyeri, yapacağı her türlü tanıtımda Firma ve/veya QNBpay ismini, logosunu, Firma’nın yazılı onayı olmadan kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Üye İşyeri, Firma’nın unvanını ve Firma’ya ait markaların itibarına zarar vermesi muhtemel davranışlardan kaçınacaktır. Üye İşyeri’nin bu taahhüdüne aykırı şekilde Firma’nın unvanına ve Firma’ya ait markaların itibarına zarar vermesi ya da Firma’nın onayı olmadan unvanını ya da markasını kullanması halinde eylemin gerçekleştirildiği aydan önceki 6 (altı) ayın hakediş tutarı kadar cezai şartı ilk talep üzerine, tek seferde, peşin olarak ödeyeceğini kabul ve taahhüt eder.
5.2. Firma, Portal’ın ve kendi web sitesinin içeriğini ve tasarımını Üye İşyeri'ne verilen hizmeti aksatmamak şartıyla değiştirme hakkını saklı tutar. Böyle bir durumda Firma değiştirilen materyalleri Üye İşyeri'nin kullanımına açacaktır. Bunun ardından Üye İşyeri, İnternet Sitesi'nde kullanıma açılan logoyu ve diğer materyalleri güncelleyecektir.
5.3. Üye İşyeri, Firma’nın web sitesinde, Üye İşyeri'nin unvanını, e-ticaret adını ve logosunu dilediği takdirde işbu Sözleşme yürürlükte kaldığı sürece yayınlayacağını kabul etmektedir. Bu amaç doğrultusunda Üye İşyeri, özellikle html formatında veya Firma tarafından talep edilen bir başka formatta, logosu başta olmak üzere gerekli olan tüm bilgileri Firma’ya sağlamakla yükümlüdür.

6. MALİ HÜKÜMLER

6.1. İşbu Sözleşme uyarınca Firma, Kullanıcı tarafından satın alınan ürün ve hizmetlere ilişkin ödemeleri kabul ederek işleme alacak ve Üye İşyeri'ne sunmuş olduğu mal ve hizmetlere ilişkin ödeme hizmeti sunacaktır. Üye İşyeri bu kapsamda gerçekleşen her bir ödeme işlemi başına işlem tutarı üzerinden hesaplanacak belirli bir oranda komisyon ödeyeceğini kabul ve taahhüt eder. Firma söz konusu oranlarda tek taraflı olarak değişiklik yapabilecek olup Üye İşyeri'ne önceden bu değişikliklerin kapsamı, yürürlük tarihi ve Üye İşyeri'nin herhangi bir ücret ödemeksizin Sözleşme’yi feshedebileceğine ilişkin bilgileri içeren bir bildirimi Sözleşme’de belirlenen yöntemlerle yapacaktır. Bu durumda değişikliği kabul etmek istemeyen Üye İşyeri Sözleşme’yi feshedebilecektir. Üye İşyeri, söz konusu ücret değişikliklerinin kendisine bildirim yapılması üzerine derhal geçerli olacağını ve fesih bildiriminde bulunmayarak Ödeme Hizmetleri’nden faydalanmaya devam etmesi halinde, ilgili değişiklikleri kabul etmiş sayılacaktır. Söz konusu oranlar işbu Sözleşme kapsamında Panel’de ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde yer almaktadır.
6.2. Üye İşyeri’ne uygulanacak komisyon bedelleri, kullanıma hazır hale getirilen tutarların üye işyeri’ne aktarılmasına ilişkin Taraflar arasında mutabık kalınan vadeye (“ödeme vadesine”) göre belirlenecektir. Firma Üye İşyeri’ne, çalışmakta olduğu diğer üye işyerlerine uygulananlardan farklı komisyon bedelleri uygulayabilecektir. Üye İşyerine uygulanacak ödeme vadesi, komisyonlar ve ödeme vadesinden önce ödeme talep edilmesi halinde uygulanacak ek komisyonlar Panel üzerinden ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde duyurulur.
6.3. Üye İşyeri tercih etmesi halinde; Ödeme Hesabı’ndaki hakkediş tutarını ödeme vadesinden önce bildirmiş olduğu banka hesabına aktarılması emrini verebilecektir. Üye İşyeri, bu halde Firma’nın ek komisyonlar uygulayabileceğini ya da erken ödeme talebini reddedebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Ek komisyonlar Panel üzerinden duyurulur.
6.4. Firma’nın sorumluluğu yalnızca Kullanıcı tarafından yapılan ödemelerle sınırlı olup Kullanıcı tarafından gerçekleştirilmeyen bir ödemeye ilişkin Üye İşyeri'ne karşı herhangi bir ödeme yükümlülüğü altında bulunmaz.
6.5. Firma Üye İşyeri adına tahsil ettiği tutarları, kararlaştırılan komisyon tutarını mahsup ettikten sonra Kullanıcı tarafından ödemenin gerçekleştirilmesini takiben yasal yükümlülükleri ve Üye İşyeri ile olan ticari koşullar çerçevesinde belirlenen ödeme vadesinde Üye İşyeri'nin banka hesabına aktaracaktır. Üye İşyeri, Kullanıcı tarafından ödemesi yapılmayan herhangi bir tutara ilişkin Firma’dan herhangi bir talepte bulunamaz.
6.6. İşbu Sözleşme konusu ödemeler Türk Lirası cinsinden yapılacaktır. Firma, Üye İşyeri’ne yabancı para tahsilatı imkanı veren POS sağlaması halinde, üye işyerinin ödemeleri aynı para cinsinden almak istediği koşulda, işlem Üye İşyeri'nin girmiş olduğu para birimi ve tutar cinsinden gerçekleşecek ve Üye İşyeri'nin Firma’ya bildirdiği yine aynı para birimi cinsindeki banka hesabına geçerek yansıyacaktır. Üye işyeri ödemelerini Türk Lirası cinsinden almak istediği çalışma koşulunda iş ortağı bankalar tarafından uygulayacağı Döviz Satış Kuru uygulanacaktır. Yabancı para tahsilatı ile ilgili işlemlerden alınacak ücret ve komisyonlar Panel üzerinden ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde bildirilecektir.
6.7. Firma, Üye İşyeri'nin faydalandığı Ödeme Hizmetleri kapsamında kesilen komisyon ücretinin yer aldığı ücret dökümünü Panel’de sunacaktır.
6.8. Firma, Üye İşyeri'nin faydalandığı Ödeme Hizmetleri ve kart saklama hizmetleri, Terminal temini işlemleri gibi diğer ödeme hizmetlerini tamamlayıcı nitelikte olan yan hizmetlerle alakalı ücret, komisyon ve mali şartları Panel ya da Sözleşme’nin ekini teşkil eden ve Taraflar arasında akdedilecek protokollerde bildirecektir.

7. CEZAİ ŞART

Üye İşyeri, POS’un münhasıran Üye İşyeri’nce kullanılması, Üye İşyeri tarafından zarara sebep olunması ve yetkisiz işleme ilişkin maddelerine aykırı davrandığı takdirde Firma’ya sunulan Ödeme Hizmetleri vasıtasıyla son 3 (üç) ayda tahsil edilen işlemlerin toplam tutarı/hacmi kadar bir cezai şart ödemekle yükümlü olacaktır. Firma’nın cezai şart tutarını aşan zararlarını talep hakkı saklıdır. Bu kapsamda Üye İşyeri, son 3 (üç) ay içerisinde geçen işlemlerin toplam tutarının söz konusu zararın altında kalması halinde sonraki aylarda geçecek işlemlerden kalan tutarın tahsil edileceğini kabul eder. Firma, cezai şart tutarını doğrudan Üye İşyeri’nden talep edebileceği gibi Üye İşyeri’ne yapılacak ödemelerden veya daha önce talep edilmiş olması halinde, Üye İşyeri’nin sağlamış olduğu teminatlardan mahsup edebilir. Tereddüte mahal vermemek adına; işbu cezai bedel fer’i alacak olarak değerlendirilmeyecek, ana alacaktan bağımsız olarak talep edilebilecek ve Firma tarafından cezai bedele ve tazminata ek ve bunlardan bağımsız olarak edimin ifası talep edilebilecektir.

8. MARKA VE FİKRİ MÜLKİYET

8.1. Firma’nın internet sitesinde ve Üye İşyerine sağladığı arayüzlerde ve portallerde bulunan yazılım, görsel ve tasarımların, yazıların, logoların, grafiklerin her türlü hakkı Firma’ya aittir. İşbu mecra ve alanların tasarımında, içeriğinde ve veritabanı oluşturulmasında kullanılan bilgi ve/veya yazılımın kopyalanması ve/veya mecra veya alandan faydalanmanın ötesinde kullanılması, mecra ve alanın dahilinde bulunan her türlü resim, metin, imge, dosya vb. veriler ile içeriklerin kopyalanması, dağıtılması, işlenmesi ve sair şekillerde kullanılması kesinlikle yasaktır. Ayrıca Üye İşyeri'nin (i) Firma’ya ait yazılımların, portallerin ve arayüzlerin güvenliğini tehdit edebilecek, bunların çalışmasını veya diğer kullanıcıların bunlardan faydalanmasını engelleyebilecek herhangi bir girişimde bulunması, (ii) yazılımlara, portallere ve arayüzlere bu sonuçları verecek şekilde orantısız yük bindirmesi, bu alanlarda yayımlanmış ve/veya başkaları tarafından girilmiş bilgilere ve içeriklere yetkisiz bir şekilde erişmesi, bu bilgi ve içerikleri kopyalaması, silmesi, değiştirmesi ya da bu yönde denemeler yapması; (iii) Firma’ya ait yazılımların, portallerin ve arayüzlerin çalışmasını engelleyecek başka yazılımları kullanması, kullanmaya çalışması, Firma tarafından sunulanlara bunları entegre etmeye çalışması veya her türlü yazılım, donanım ve sunucuların çalışmasını aksatması, bozulmasına yol açması, tersine mühendislik yapması, saldırılar düzenlemesi, meşgul etmesi veya sair surette müdahale etmesi, Firma sunucularına erişim sağlamaya çalışması kesinlikle yasaktır.
8.2. Üye İşyeri, işbu Sözleşme kapsamında gerçekleştireceği faaliyetleri yerine getirirken herhangi bir üçüncü kişinin fikri haklarını ihlal etmemeyi, herhangi bir kişinin marka, patent, telif hakkı, ticari sır gibi haklarına halel getirmemeyi taahhüt eder. Üye İşyeri, bu yükümlülüğü ihlalinden kaynaklanan her türlü sorumluluğun kendisine ait olduğunu ve bu kapsamda üçüncü kişiler nezdinde meydana gelen zararların kendisine rücu edileceğini kabul eder.
8.3. Taraflar’dan hiçbiri, diğer Taraf’ın ticari markalarını herhangi bir şekilde küçük düşürecek ve ticari markaları dolayısıyla sahip olduğu itibarını zedeleyecek ve/veya itibarına zarar verecek şekilde kullanmayacaktır. Taraflar’dan hiçbiri, diğer Taraf’ın ticari markalarını hiçbir zaman kötüye kullanmayacak ve kendisini diğer Taraf’ın iştiraki ve/veya yasal temsilcisi olarak tanıtmayacaktır. İşbu madde ticari markalarına ilişkin verilen kullanma/gösterme haklarına ve bu hakların bağlantılı kullanımına, Sözleşme’nin sona ermesi/feshedilmesi halinde derhal son verilecektir.

9. GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI

9.1. Üye İşyeri, Sözleşme kapsamında işlediği kişisel verilere ilişkin olarak; 6698 sayılı Kanun’a, buna bağlı çıkarılan ikincil düzenlemeler ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun verdiği ilke kararları başta olmak üzere, Kişisel Veriler’in korunması ile ilgili yürürlükte bulunan tüm düzenlemelere, usul ve esaslara uygun davranacağını, faaliyetlerini 6698 sayılı Kanun’a ve ilgili mevzuatla uygun şekilde yürüteceğini; Kişisel Verileri Sözleşme’de kapsamı düzenlenmiş olan amaçlar dışında hiçbir surette kullanmayacağını, işlemeyeceğini, arşivlemeyeceğini ve yurt içindeki veya yurt dışındaki üçüncü kişi veya kuruluşlara aktarmayacağını; Kişisel Veriler’e; kendi çalışanı veya ilgili üçüncü taraflarca yetkisiz bir şekilde erişilmesini ve Kişisel Veriler’in güvenliğinin sağlanması ve hukuka aykırı olarak işlenmesinin engellenmesi için gerekli idari ve teknik tedbirleri alacağını; çalışanlarının veya varsa taşeron çalışanının faaliyetleri sonucu doğacak zararlardan sorumlu olduğunu ve Firma nezdinde doğan her türlü zararı Firma’nın ilk talebi üzerinde derhal, nakden ve tamamen ödeyeceğini; Kişisel Veriler’in özel nitelikli kişisel veri olması durumunda söz konusu verileri, Kanun’da yer alan veri işleme şartlarına ve niteliklerine uygun bir şekilde işleyeceğini, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun 31/2/2018 tarihli ve 2018/10 sayılı kararına uygun hareket edeceğini, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun ileride belirleyeceği tüm tedbirleri derhal yerine getireceğini, bunlarla sınırlı olmamak üzere gerekli tüm teknik ve idari tedbirleri alacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. İşbu madde, Sözleşme süresi sona erdiğinde dahi yürürlükte kalmaya devam edecektir

10. SÖZLEŞME’NİN SÜRESİ VE FESİH

10.1. Sözleşme, Üye İşyeri tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer ve Taraflarca feshedilmediği sürece yürürlükte kalır.
10.2. Taraflar’dan birinin işbu Sözleşme’ye aykırı hareket etmesi durumunda diğer Taraf ihlal eden Taraf’a noter veya iadeli taahhütlü mektup aracılığı ile yazılı bir bildirimde bulunarak başka bir ihtara gerek olmaksızın tek taraflı olarak derhal feshetme hakkına sahip olacaktır. Yükümlülüklerin ihlali halinde Sözleşme’yi ihlal eden Taraf, varsa diğer Taraf’ın uğradığı zararlardan sorumlu olacaktır.
10.3. Taraflar hiçbir neden göstermeksizin her zaman için 1 (bir) ay öncesinde yazılı olarak bildirimde bulunmak suretiyle işbu Sözleşme’yi tek taraflı olarak herhangi bir tazminat ödemeksizin feshedebilir.
10.4. Sözleşme’nin Üye İşyeri tarafından 1 yıldan önce feshedilmesi durumunda Üye İşyeri, Firma’nın kendisinden, Sözleşme kapsamında sunulması öngörülen hizmetlere ilişkin Firma’nın katlanmış olduğu ve doğrudan Üye İşyeri ile ilişkilendirilebilen maliyetlerle sınırlı olacak şekilde fesih için ücret talep edebileceğini kabul eder.
10.5. Taraflar’dan birinin kendi isteği ile ya da isteği dışında aciz hali, iflas hali, kayyum tayini veya faaliyetlerini bir daha faaliyete geçmemek üzere fiili olarak durdurması veya faaliyet konusunu (sağlamakta olduğu ürün ve hizmetler dahil) esaslı bir şekilde değiştirmesi, mal varlığının tümünü ya da önemli bir bölümünü elden çıkarması halinde, karşı Taraf Sözleşme’yi herhangi bir tazminat ödemeksizin feshedebilir.
10.6. Sözleşme’nin feshi halinde; Firma, fesih tarihinden önce gerçekleşmiş işlemler için, fesih tarihinden sonra da harcama itirazı, resmi kurum/kuruluş veya Sistem Ortakları’ndan gelebilecek taleplere istinaden Üye İşyeri’nden bilgi-belge isteminde bulunabilir ve Üye İşyeri'nin sorumluluğuna gidebilir.
10.7. Firma’nın işbu Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesini engelleyecek şekilde Sözleşme’nin konusunu oluşturan hizmetlerin sunulmasına imkan veren lisansların herhangi bir sebeple iptal edilmesi halinde işbu Sözleşme kendiliğinden sona erecektir.
10.8. Sözleşme’nin feshi ya da kart saklama hizmetinin sunumunun herhangi bir nedenle sonlandırılması halinde, Kullanıcılar’a ait Hassas Müşteri Verileri, aksine yasal bir yükümlülük ya da bilgi güvenliği gerekçesi olmadığı taktirde, Firma tarafından herhangi bir kopyası bırakılmaksızın güvenli olarak silinecektir.

11. SÖZLEŞME’NİN UZAKTAN İLETİŞİM ARAÇLARIYLA KURULMASI

11.1. İşbu Sözleşme’nin uzaktan iletişim aracılığıyla kurulması halinde, diğer hükümlerine ek olarak işbu madde kapsamındaki hükümler uygulanacaktır.
11.2. Sözleşme, telefon, faks, elektronik posta mesajı, kurumsal internet sitesi www.qnbpay.com.tr dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere Üye İşyeri ile Firma’nın fiziksel olarak karşı karşıya gelmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren ve Firma tarafından belirlenen her türlü kanaldan kurulabilecektir.
11.3. Uzaktan iletişim aracının kullanımına ilişkin ve kullanımı esnasında herhangi bir eksiklik veya aksaklık yaşanması münhasıran Üye İşyeri’nin sorumluluğundadır. Karşılaştığı problemlerle ilgili Firma ile iletişime geçme sorumluluğu Üye İşyeri’nin üzerindedir.
11.4. Uzaktan iletişim aracı kapsamında elde edilen bilgi, belge ve kayıtlar Firma tarafından mevzuatta farklı bir düzenleme yer almadığı takdirde asgari olarak 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır. Üye İşyeri, sağladığı bu bilgi, belge ve kayıtların doğru ve güncel olduğunu, Firma ise işbu bilgi, belge ve kayıtların gizliliğini ve güvenliğini sağlayacağını taahhüt eder.
11.5. Firma, hangi müşteriler ve hangi hizmet türleri için Sözleşme’nin uzaktan iletişim araçları ile kurulabileceğine yönelik olarak; kurulan sözleşme kapsamında gerçekleşebilecek ödeme işlemlerinin türü, niteliği, varsa doğuracağı finansal ve finansal olmayan etkilerin büyüklüğü, azami işlem tutarı ve müşterinin güvenilirliği gibi hususları göz önünde bulundurarak risk değerlendirmesi yapacaktır. Üye İşyeri, Firma’nın risk değerlendirmesinde elde ettiği sonuçlara göre Sözleşme’nin Taraflar’ın eş zamanlı fiziksel varlığında kurulmasına karar verebileceğini kabul eder.
11.6. Üye İşyeri, TCMB’nin ve/veya Firma’nın, uzaktan iletişim aracı ile kurulan Sözleşme kapsamında Firma tarafından sunulacak Ödeme Hizmetleri’ne ilişkin çeşitli sınırlamalar getirebileceğini kabul eder.

12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

İşbu Sözleşme’den ve bu Sözleşme’nin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul Merkez (Çağlayan) Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkili olacaktır.

13. DEVİR VE TEMLİK

Taraflar, işbu Sözleşme’den kaynaklanan hak, yükümlülük ve taahhütlerini diğer Taraf’ın açık ve yazılı iznini almadan kısmen ya da tamamen, üçüncü gerçek ve tüzel şahıslara devredemeyecek, devir ve temlik edemeyecektir.

14. BÖLÜNEBİLİRLİK

İşbu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün, bir bölümünün ya da hükümlerinin, herhangi bir mahkeme ya da yetkili bir diğer makam tarafından geçersiz, uygulanamaz ve hükümsüz olarak kabul edilmesi durumunda, söz konusu hüküm, işbu Sözleşme’den ayrılmış ya da çıkarılmış olarak kabul edilecektir. Bu halde Sözleşme’nin geri kalan tüm hükümleri geçerliliğini korur. Taraflar, diğer hükümlerin arasına bu hükmün yerine yasaların izin verdiği ölçüde ve çıkarılan kelimelerin anlamına ve amacına mümkün olduğunca en yakın şekilde yeni bir hüküm koymayı kabul etmektedir.

15. DELİL SÖZLEŞMESİ

Taraflar, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Taraflar’ın veritabanlarında tutulan elektronik ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının, mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini ve bu maddenin HMK 193. madde anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt ederler.

16. MÜCBİR SEBEP

Mücbir sebep; doğal afet, isyan, savaş, grev, lokavt, telekomünikasyon altyapısından kaynaklanan arızalar, elektrik kesintisi de dahil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla ilgili Taraf’ın makul kontrolü haricinde gerçekleşen olaylar olarak yorumlanacaktır. Mücbir sebep sayılan tüm durumlarda, Firma işbu Sözleşme ile belirlenen edimlerinden herhangi birini geç veya eksik ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle sorumlu tutulamaz. Mücbir sebep süresince Taraflar’ın edimleri askıya alınır. Mücbir sebebin 2 (iki) aydan uzun sürmesi halinde işbu Sözleşme hakları ifa edilemeyen Tarafça feshedilebilecektir.

17. SAİR HÜKÜMLER

17.1. Firma ve Üye İşyeri birbirinden bağımsız taraflardır. İşbu Sözleşme’nin Taraflarca akdedilmesi ve uygulanması sonucunda Taraflar aralarında ortaklık, temsilcilik, işçi-işveren veya benzeri bir ilişki doğmaz.
17.2. Sözleşme kapsamında gerçekleştirilen işlemlere ilişkin belgeler, mevzuatta daha uzun bir süre belirtilmediyse, Üye İşyeri tarafından işlem tarihini müteakip asgari 10 (on) yıl süreyle saklanacaktır.
17.3. Üye İşyeri; adres değişikliğini, ortaklık yapısında meydana gelebilecek değişiklileri mağazası(ları)nın veya işletmelerinin kısmen veya tamamen satılmasını, kiralanmasını, işletmesinin devredilmesini veya her ne suretle olursa olsun el (sahip) veya kontrol değiştirmesini, mevcut faaliyetlerini önemli ölçüde durdurmasını/ durdurulmasını veya askıya almasını/alınmasını İnternet Sitesi'nin veya Üye İşyeri’nin faaliyet konusunun değiştirilmesi hâlinde (URL, satış yöntemi/yöntemleri, satışa konu malda/mallarda, verilen hizmet/hizmetlerde yapılan değişiklikler dahil), Firma’ya aynı gün noter veya iadeli taahhütlü mektup (alma haberli mektup) aracılığı ile bildirmekle yükümlüdür. Belirtilen haller (adres değişikliği hariç) Sözleşme ilişkisinin devamını etkileyebileceğinden, Firma’nın böylesi durumlarda Sözleşme ilişkisine devam edip etmeyeceği ile ilgili değerlendirme yapma ve gerektiğinde haklı nedenle Sözleşme’yi süresinden önce herhangi bir ihbara lüzum olmaksızın feshetme hakkı mevcuttur. Sözleşme veya yürürlükteki mevzuatta aksi belirtilmedikçe Sözleşme uyarınca yapılacak tüm bildirimler yazılı veya elektronik olarak iletilebilir. Firma, işbu Sözleşme kapsamında Üye İşyeri’ne yönelik yapacağı bildirimleri Sözleşme’de belirtilen zamanlarda Üye İşyeri’nin imza alanında belirtilen iletişim adresine iletilecek e-posta aracılığıyla ve/veya Panel üzerinden yapacaktır.