Finans sektörünün öncü kuruluşlarından QNB çatısı altında kurulan QNBpay, kullanıcı dostu üye işyeri paneli ve mobil uygulaması sayesinde KOBİ'lere tüm bankalara entegre güvenli, hızlı ve sorunsuz ödeme alma hizmeti sunmaktadır.
QNBpay, üye iş yerlerine kolayca ödeme alma imkanı sunan 4 farklı çözüm sunar:
QNBpay Link POS, web sitesine gerek olmadan sosyal medya hesapları, anlık mesajlaşma uygulamaları veya diğer online iletişim kanalları üzerinden de ödeme almanızı sağlar.
QNBpay Dijital POS, müşterileriniz nerede olursa olsun hızlı ve güvenli bir şekilde uzaktan ödeme almanızı sağlar.
QNBpay Sanal POS, işletmenizin tüm bankalara entegre olarak tek bir noktadan ödeme almasını sağlar.
QNBpay Fiziki POS: Mağazaiçi satışlarınızda tek sözleşme ve tek aidat ile taksitli ödeme almanızı sağlar. (EFT POS, E-Fatura POS, Yazarkasa POS)
Diğer QNBpay Ürünleri: Kart saklama, Güvenli Ödeme Sayfası, Tedarikçi POS, Bayi Tahsilat Sistemi
QNBpay Sanal POS ile müşterilerinize, tüm banka kartlarından peşin ve taksitli ödeme imkanı sunabilirsiniz.
Tek tek bankalarla anlaşmanıza gerek kalmaz. QNBpay’de kurulum ücreti, işlem ücreti ve aidat yoktur. QNBpay sayesinde tamamen işinize odaklanabilirsiniz.
QNBpay Link POS ile web siteniz olmasa da müşterilerinize QNBpay Üye İşyeri Paneli üzerinden hızlıca link oluşturarak güvenle ödeme alabilirsiniz. Tüm banka kartlarından peşin ve taksitli ödeme imkanı sunabilirsiniz.
QNBpay sayesinde tamamen işinize odaklanabilirsiniz.
QNBpay Dijital POS ile 3D güvenlikle müşterilerinizden uzaktan güvenle ödeme alabilir, ödemelerinizi QNBpay Üye İşyeri Paneli üzerinden takip edebilirsiniz.
QNBpay sayesinde tamamen işinize odaklanabilirsiniz.
QNBpay Fiziki POS ile her banka ile ayrı ayrı sözleşme yapmanıza gerek olmadan tek POS ile anlaşmalı tüm kredi kartlarına taksit imkânı sunabilirsiniz. Bu sayede ayrı ayrı aidat ödemenize de gerek kalmaz. Ayrıca ilk 4 ay cihaz aidatı muafiyeti ve uygun komisyon oranlarıyla maliyet avantajı sağlarsınız.
Evet, QNBpay Üye İşyeri Paneli’nin mobil uygulaması mevcuttur. Android cihazlarda Google Play Store’dan indirebilirsiniz. Mobil uygulama sayesinde Sanal POS, Link POS, Dijital POS ve Fiziki POS ile anlaşmalı tüm kartlardan güvenli ve hızlı taksitli ödeme alabilir, ödemelerinizi tek panelden yönetebilir ve ertesi gün hesabınıza aktarabilirsiniz. Kullanıcı dostu arayüzü ile işlemlerinizi her yerden kolayca takip edebilirsiniz.
QNBpay üye işyerleri kurulum aidat, verimsizlik vb. sabit ücretler ödemezler. Sadece Fiziki POS için aidat ücreti alınmaktadır.
QNBpay olarak müşterilerimize sunduğumuz çalışma koşulları ertesi gün veya blokeli olarak farklılık göstermektedir. İş modeline ve ciro hacmine bağlı olarak komisyon oranları değişkenlik göstermektedir.
Detaylı bilgi almak için 0212 319 23 70 numaralı telefondan veya destek@qnbpay.com.tr'ye mail atarak bize ulaşabilirsiniz.
QNBpay, işletmenizin aylık işlem hacmi ve yıllık ciro hedefi gibi faktörleri göz önünde bulundurarak size özel komisyon oranları sunar.
Size uygun komisyon oranını öğrenmek için başvuru formunu doldurun. Satış birimimiz başvurunuzu hızlıca değerlendirecek ve size özel bir teklif sunacaktır.
QNBpay işyeri destek hattımıza 0212 319 23 70 numaralı telefondan, destek@qnbpay.com.tr’den veya panel içerisinde destek bölümünden ulaşabilirsiniz.
Üye İş Yeri Paneli üzerinden çalışanlarınıza, yetki alanlarını belirleyerek erişim izni verebilir ve satış yapmalarını sağlayabilirsiniz.
Ödeme almak için link oluşturabilir, mail order ile ödeme alabilir, hakedişleri görüntüleyebilir, satış raporları, iade talepleri ve kullanıcı bilgilerini yönetebilirsiniz.
Destek hattımızı 0212 319 23 70 arayarak veya destek@qnbpay.com.tr’ye mail atarak yardım alabilirsiniz.
Dekont ve ekstrelerinize QNBpay Panel veya Mobil Uygulama üzerinden ulaşabilirsiniz. Panel veya uygulamada Raporlar menüsüne giderek tüm dekont ve ekstrelerinizi görüntüleyebilir, dilediğiniz döneme göre filtreleyebilir ve raporları indirebilirsiniz.
QNBpay ürünlerinden faydalanmak için başvuru formunu doldurabilirsiniz. Ekibimiz sizlerle hızlıca iletişime geçecektir.
QNBpay'e başvuru yapabilmeniz için web site şartı aranmamaktadır.
İşyeri adaylarını değerlendirmek üzere vergi levhası, ticaret sicil gazetesi, ortaklara ait kimlik bilgileri ve imza sirküleri talep edilmektedir. Bazı sektörler özelinde ek evrak talep edilebilmektedir. Başvuru sırasında gerekli belgelere linkten ulaşabilirsiniz.
Detaylı bilgi almak için 0212 319 23 70 numaralı telefondan veya destek@qnbpay.com.tr'ye mail atarak bize ulaşabilirsiniz.
Talep edilen işyeri evraklarının eksiksiz paylaşılmasının ardından hızlıca başvuru değerlendirme süreci başlar ve birkaç iş günü içerisinde başvuru süreci tamamlanır.
Detaylı bilgi almak için 0212 319 23 70 numaralı telefondan veya destek@qnbpay.com.tr'ye mail atarak bize ulaşabilirsiniz.
Link üzerinden QNBpay Üye İşyeri Sözleşmesi'ne üzerinden sözleşmemize ve aydınlatma metnimize ulaşabilirsiniz.
QNBpay Sanal POS, e-ticaret sitenizde kredi kartı ve banka kartı ile ödeme almanızı sağlayan bir ödeme çözümüdür. Güvenli ve hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmenize olanak tanır.
QNBpay Sanal POS'a başvurmak için tamamen işlevsel ürün ve fiyat bilgilerinin de yer aldığı bir e-ticaret sitesi veya uygulaması gerekmektedir. Firma bilgileri satış platformunda eksiksiz olarak yer almalıdır. Gizlilik politikası, uzaktan satış sözleşmesi ve teslimat-iade şartları mevcut olmalıdır. Ödeme sayfası, güvenli bir işlem deneyimi sağlamak için SSL şifrelemesiyle korunmalıdır.
Evet, 6493 sayılı kanun gereği Sanal POS hizmeti yalnızca resmi kaydı olan işletmelere sunulur. Bu nedenle vergi levhanızın bulunması ve işletmenizin kayıtlı bir adresinin olması zorunludur.
Başvurular, yasal mevzuat ve banka kriterleri çerçevesinde değerlendirilir. Eksik veya hatalı belge ibrazı, başvuru sahibinin faaliyet alanının riskli kategoride olması ya da gerekli finansal kriterleri karşılamaması durumunda başvurular reddedilebilir.
QNBpay Sanal POS, API veya hazır e-ticaret altyapıları (Tsoft, Ideasoft, Ticimax vb.) üzerinden kolayca entegre edilir. Test hesabı mevcuttur. Teknik dokümantasyonumuz ve destek ekibimiz, sürecin hızlı tamamlanması için size yardımcı olur. API dokümanımız web sitemizde Entegrasyon Kılavuzu bölümünde yer almaktadır. Dokümana buradan ulaşabilirsiniz.
QNBpay Sanal POS ile alınan ödemeler, çalışma koşulunuza bağlı olarak işletme hesabınıza aktarılır. Çalışma koşulunuzu QNBpay Üye İşyeri Paneli’nize giriş yaparak Taksit Bilgileri ve Komisyon Oranları menüsünden kontrol edebilirsiniz.
Sahtecilik işlemlerine karşı 3D Secure doğrulama, sahte kart tespit sistemleri, işlem limiti uygulamaları ve risk analizleri kullanılır. Ayrıca QNBpay’in sürekli izleme yapan güvenlik ekibi, şüpheli işlemleri anında kontrol ederek dolandırıcılık riskini en aza indirir.
İşlem reddi; kartın limit yetersizliği, geçerlilik süresinin dolmuş olması, yanlış bilgi girilmesi, bankanın güvenlik gerekçesiyle işlemi engellemesi gibi nedenlerden kaynaklanabilir. Bu durumda müşteriniz kendi bankasıyla iletişime geçmelidir. Hata kodlarından detaylıca bahsettiğimiz bloğumuza buradan ulaşabilirsiniz.
QNBpay, işletme türü ve risk değerlendirmesine göre işlem limitleri tanımlayabilir. Bu limitler, işletme ihtiyaçlarına göre gözden geçirilebilir ve gerekli durumlarda artırılabilir.
Komisyon oranları başvuru sırasında belirlenen koşullara göre tanımlanır. İşlem hacminizin artması, çalışma koşullarının değiştirilmesi veya farklı kampanya koşullarına göre oranlarda revizyon değerlendirilebilir. Detaylı bilgi için destek hattımızı 0212 319 23 70 arayarak veya destek@qnbpay.com.tr adresine talebinizi yazarak yardım alabilirsiniz.
Evet. QNBpay Üye İşyeri Paneli üzerinden tüm işlemlerinizi geriye dönük olarak filtreleyebilir, detaylı raporlar alabilir ve muhasebe kayıtlarınıza kolayca entegre edebilirsiniz.
Ödemeleriniz, hafta sonu ve resmi tatil günleri hariç olmak üzere, hafta içi yapılmaktadır. QNBpay Link POS ile alınan ödemeler, çalışma koşulunuza bağlı olarak işletme hesabınıza aktarılır. Eğer ertesi gün olarak çalışıyorsanız, tahsilatlarınız ertesi gün hesabınıza yatırılmaktadır. Çalışma koşulunuzu QNBpay Üye İşyeri Paneli’nize ya da mobil uygulamanıza giriş yaparak Taksit Bilgileri ve Komisyon Oranları menüsünden kontrol edebilirsiniz.
Evet, aynı müşteri için farklı ürün veya hizmetler adına birden fazla ödeme linki oluşturabilirsiniz. Bu sayede her işlem ayrı takip edilir ve raporlaması kolaylaşır.
Müşteriniz ödeme linkini kaybederse, QNBpay Üye İşyeri Paneli’nden veya mobil uygulamadan Ödeme Linkleri menüsünden aynı linki tekrardan gönderebilir veya yeni bir link oluşturabilirsiniz.
Tüm Link POS işlemlerinizi QNBpay Üye İşyeri Paneli’nden veya mobil uygulamadan detaylı şekilde takip edilebilir, işlem durumu, ödeme tutarı ve müşteri bilgilerini anlık olarak görüntüleyebilirsiniz.
QNBpay Üye İşyeri Paneli veya mobil uygulama üzerinden Ödeme Hareketleri menüsüne giriş yaparak iade işlemini hızlıca yapılabilirsiniz. İade edilecek tutarı kendiniz belirleyebilirsiniz. İade süresi banka prosedürlerine bağlı olarak değişiklik gösterecektir.
Müşteri bazen “Yetersiz bakiye”, “Kart reddi” veya “3D Secure doğrulama başarısız” gibi hata kodları alabilir. Bu durumlar genellikle bankadan kaynaklanır ve müşteriye işlem sırasında açıklama sunulur. Hata kodlarından detaylıca bahsettiğimiz bloğumuza buradan ulaşabilirsiniz.
Müşteri linke tıkladığında güvenli QNBpay ödeme ekranına yönlendirilir. Burada linki oluştururken belirlenen tutar, taksit seçenekleri ve ödeme detayları görüntülenir. Kart bilgilerini girdikten sonra işlem tamamlanır ve onay mesajı alınır.
Ödemeleriniz, hafta sonu ve resmi tatil günleri hariç olmak üzere, hafta içi yapılmaktadır. QNBpay Dijital POS ile alınan ödemeler, çalışma koşulunuza bağlı olarak işletme hesabınıza aktarılır. Eğer ertesi gün olarak çalışıyorsanız, tahsilatlarınız ertesi gün hesabınıza yatırılmaktadır. Çalışma koşulunuzu QNBpay Üye İşyeri Paneli’nize veya mobil uygulamanıza giriş yaparak Taksit Bilgileri ve Komisyon Oranları menüsünden kontrol edebilirsiniz.
Dijital POS üzerinden hem tek çekim hem de tüm anlaşmalı kartların taksitli ödemelerini alabilirsiniz. QNBpay Üye İşyeri Paneli’ndeki ya da mobil uygulamadaki Dijital POS menüsünden kart bilgilerini girdikten sonra taksit seçimini kolayca yapabilirsiniz.
QNBpay, işletme türü ve risk değerlendirmesine göre işlem limitleri tanımlayabilir. Bu limitler, işletme ihtiyaçlarına göre gözden geçirilebilir ve gerekli durumlarda artırılabilir.
QNBpay Üye İşyeri Paneli’nde ya da mobil uygulamada Ödeme Hareketleri menüsüne girerek ödeme takibini yapabilir, Raporlar menüsünden ise detaylı raporlar alabilirsiniz.
Evet, hızlıca ödeme almaya başlamak için QNBpay'in Güvenli Ödeme Sayfası'nı kullanabilirsiniz. QNBpay Güvenli Ödeme Sayfası, e-ticaret siteniz için güvenliği artıran, SSL sertifikası ve sunucu maliyeti gerektirmeyen, markanıza yönelik özelleştirilebilir, pratik ve güvenilir bir ödeme çözümüdür.
QNBpay Üye İşyeri Paneli'nden link oluşturabilir, mail order ile ödeme alabilir, hakedişlerini görüntüleyebilir, satış raporlarına, ödeme işlemlerine, iade taleplerine dair birçok detayı kontrol edebilirsiniz. Ayrıca, panel üzerinden hesap ayarlarınızı ve kullanıcı bilgilerinizi de yönetebilirsiniz.
Destek hattımızı 0212 319 23 70 arayarak veya destek@qnbpay.com.tr adresine sorunu yazarak hızlıca yardım alabilirsiniz.
QNBpay Fiziki POS, işletmelerin mağaza içi satışlarında kullanabileceği cihaz tabanlı ödeme çözümüdür. Tek POS ile anlaşmalı tüm kartlardan taksitli ödeme alabilirsiniz.
Android tabanlı cihazlarda, QNBpay üzerinden başvurunuz onaylandıktan sonra cihaz kurulumları yapılmış olarak tarafınıza gönderilir. PAVO marka Android cihazlar tak çalıştır özelliğe sahip olduğu için, ayrıca bir işlem yapmanıza ihtiyaç yoktur.
Fiziki POS başvurusu Hemen Başvur butonuna veya buraya tıklayarak bilgilerinizi doldurabilir ve fiziki POS başvurusu yapabilirsiniz.
POS cihazınızın arızalanması durumunda destek@QNBpay.com.tr adresine email gönderebilir ya da 0 212 319 23 70 no’lu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Fiziki POS başvurusunda, standart evraklarımızın yanında e-faturalı POS cihazı kullanacaksanız Güvenli Mali Uygulama (GMU) Başvuru belgesini göndermeniz gerekmektedir. İlgili belgeye dijital vergi dairesi internet sitesi üzerinden ulaşabilirsiniz.
İptal için: Aynı gün işlemlerinde PAVO marka cihazınız üzerinden iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Cihazınızda günsonu alındıktan sonra iptal işlemi gerçekleştirilememekte, iade süreciyle devam etmeniz gerekmektedir.
İade için: PAVO markalı POS cihazlarında iade talepleriniz için mobil uygulamamızın Destek bölümünden iadeye yönelik talep girebilirsiniz. Dilerseniz destek@QNBpay.com.tr adresine emailgönderebilir ya da 0212 319 23 70 no’lu telefondan bize ulaşabilirsiniz.Hugin markalı cihazınızda iptal ve iade işlemleri cihazınız üzerinden yapılabilmektedir.
Tahsilatlarınızın hesabınıza yansıması için mutlaka günsonu yapmanız gerekmektedir.
Evet. Çalışma koşullarında (örneğin ertesi gün ödeme yerine blokeli ödeme seçilmesi) değişiklik yapıldığında komisyon oranlarında da değişim sağlanabilir. Komisyon oranlarının güncellenmesi için destek hattımızdan 0 212 319 23 70 no’lu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
POS cihazınız kaybolduğunda ya da çalındığında hemen 0212 319 23 70 numaralı destek hattımızı aramanız gerekir. Böylece cihazınız güvenlik gerekçesiyle bloke edilir ve yeni cihaz süreci başlatılır.
QNBpay fiziki POS cihazlarımızda Visa, Mastercard, Amex, Unionpay ve Troy logolu tüm kredi/banka kartlarıyla işlem yapabilirsiniz. Ayrıca QNB, Advantage, Axess, Paraf, Bonus ve World logolu kartlardan taksitli işlem alabilirsiniz.
POS işlem limitleri, üye işyerinin faaliyet alanına, cirosuna ve sözleşme koşullarına göre değişkenlik göstermektedir. Limit ile ilgili talepleriniz için 0212 319 23 70 destek hattımızdan bize ulaşabilirsiniz.
QNBpay Paneli veya Mobil uygulaması üzerinden işlemlerinize ait detaylara ulaşabilir, rapor olarak çıktı alabilirsiniz. QNBpay uygulamamızı App Store veya Google Store’dan indirebilirsiniz.
POS cihazı ile banka arasındaki bağlantı koptuğunda işlem gerçekleştirilemez ve cihaz hata kodu verir. Örneğin, bağlantı sorunlarında genellikle “91 Banka Ulaşılamıyor” hata kodları görülebilir. Bağlantı sağlandığında cihaz tekrar çalışmaya devam eder.
Evet. QNBpay Fiziki POS çözümleri, e-Fatura POS (VUK 507) kapsamında kullanılabilmektedir. Böylece mali uyumluluk sağlanır ve satış işlemleriniz e-Fatura/e-Arşiv sistemine entegre edilerek dijital ortamda yönetilebilir.
Müşteri kartının kullanılabilir limiti işlem tutarını karşılamıyorsa, POS cihazı hata kodu verir. Bu durumda genellikle “51 Yetersiz Bakiye” hata kodu ile işlem reddedilir.
POS cihazları, bağlantı problemleri, banka sistemlerindeki yoğunluk, kartın yetersiz bakiye veya geçersiz olması gibi çeşitli nedenlerle hata kodu verebilir. En yaygın hata kodları ve anlamları için POS hata kodları blog yazımızı inceleyebilirsiniz. Tüm blogları incelemek için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
POS cihazlarınız için, POS rulosunu sarf malzemeleri satan tedarikçiler aracılığıyla temin etmeniz gerekmektedir.
POS cihazlarınız için, POS rulosunu sarf malzemeleri satan tedarikçiler aracılığıyla temin etmeniz gerekmektedir.
QNBpay Üye İşyeri Paneli veya QNBpay Mobil Uygulama üzerinden yapılan tüm taksitli ödemelerinizi görüntüleyebilir, raporlarınıza anlık erişebilir ve iade başvurularınızı yönetebilirsiniz.
POS cihazında olağan dışı, şüpheli veya riskli bir işlem fark edildiğinde işlemi tamamlamadan durdurmanız ve derhal 0212 319 23 70 destek hattımız ile iletişime geçmeniz gerekir. QNBpay’in risk yönetim ekibi, işlemi inceleyerek gerekli güvenlik önlemlerini alır.
QNBpay fiziki POS’ları Hitit Yazılım, Korgün Yazılım, Gizsoft, Maxijett, Techresta, Canovate, RegeditPOS, Çamlıca Barkod, Pinegi firmalarıyla uyumlu çalışmaktadır.
QNBpay ile yurt içi tüm banka ve kredi kartlarından ödeme alırken, birçok yurt dışı kart şemalarından da ödeme alabilirsiniz. Ödeme alabileceğiniz kart şemaları: Mastercard, Visa, Troy, American Express, UnionPay.
QNBpay sayesinde tek bir sözleşme ile anlaşmalı bankalara ait kredi kartları ile taksitli ödeme alabilirsiniz. Taksitli ödeme imkanı sunduğumuz kartlar:
QNB Card, World, Bonus, Maximum, Axess, Paraf, Advantage, Bankkart, Sağlam Kart
QNB, World, Bonus, Maximum, Axess, Paraf, Advantage, Bankkart, Sağlam Kart
QNBpay Dijital POS ürünümüz sayesinde 3D güvenlikle, uzaktan ödeme almak oldukça kolay ve güvenli. Üye İşyeri Paneli’nden müşteri bilgilerini girerek uzaktan güvenle ödeme işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Ödemeleriniz, hafta sonu ve resmi tatil günleri hariç olmak üzere, hafta içi yapılmaktadır. Ödemelerinizin hesabınıza yansıma tarihi çalışma koşulunuza göre değişmektedir. Eğer ertesi gün olarak çalışıyorsanız, tahsilatlarınız ertesi gün hesabınıza yatırılmaktadır.
Evet, yetkiniz açık olduğu takdirde yurt dışından ödeme alabilirsiniz.
QNBpay Sanal POS, QNBpay Link POS ve/veya QNBpay Dijital POS üzerinden almış olduğunuz ödemeleri QNBpay Üye İşyeri Panelin'den anlık olarak takip edebilir, size özel hazırlanan özet raporları inceleyebilir ya da geçmiş işlemlerinize ilişkin detaylı raporlara ulaşabilirsiniz.
QNBpay Üye İşyeri Paneli'nden ödemelerinizin hakediş takvimini takip edebilir, nakit akışınızı kolaylıkla yönetebilirsiniz.
QNBpay Üye İşyeri Paneli İşlemler sekmesinden aynı gün içerisinde iptal işlemi yapabilirsiniz.
Ertesi gün yapılacak işlemler için ise yine QNBpay Üye İşyeri Paneli İşlemler menüsünden iade yapabilirsiniz.
Hayır, iade işlemlerinde komisyon kesilmez.
Harcama itirazı, bir kredi kartı işleminde, kart sahibinin ödemeyi kabul etmemesi veya işlemi kendisi yaptı ise işlemde hata/ya da alınacak hizmetle ilgili bir sorun olması durumunda kartından gerçekleşen ödemeye itiraz etmesi ile kart bankası tarafından başlatılan itiraz sürecidir. İtiraz süreci olumlu sonuçlanır ise tutar karta iade edilmektedir. Visa ve Mastercard gibi uluslararası kart sağlayıcılar, bu süreçlerin belirli standartlar çerçevesinde işletilmesini sağlamak amacı ile belirledikleri kurallar doğrultusunda tüm dünyada uygulanan chargeback (harcama itirazı) akışının detaylarını oluşturmaktadırlar.
Hem kart kullanıcıları hem de üye iş yerleri, belirlenen bu kurallara uymak zorundadır. Müşteri, yaptığı bir işlemle ilgili sorun yaşadığında ya da kendisinin onaylamadığı bir işlem fark ettiğinde, kart bankasına başvurarak itirazını iletir. Sonrasında kart bankası ve pos bankası arasında gerçekleşen bu operasyonel standartları kart sağlayıcılar tarafından belirlenmiş sürece "harcama itirazı" (chargeback) adı verilir.
Uluslararası ödeme kuruluşlarının standart prosedürleri uygulandığı için bu süreç tüm dünyada aynıdır ve itiraz süreci evrenseldir. Yani yurt içi ya da yurt dışı alışverişlerde harcama itirazı prosedürü değişmez. QNBpay olarak biz de bu kurallara uyumlu şekilde süreci titizlikle takip eder, hızlı şekilde süreci sonuçlandırmak için gerekli detaylı incelemeyi gerçekleştirir ve kart kurallarına uygun aksiyonları alırız.
Kart kullanıcısı kredi veya banka kartı ile yaptığı bir işleme itiraz etmek için kart bankasına başvurur. Banka, yapılan harcamanın geçerliliğini araştırır, itiraz başlatılması için gerekli teknik şartların sağlanması durumunda harcama itirazı (Chargeback) süreci başlatılır. Sonrasında süreç aşağıdaki aşamalarda ilerler:
Kart sahibi banka, bu itirazı iş yeri bankasına iletir.
İş yeri bankası gelen kart itirazını, üye işyeri ile paylaşır ve itirazın nedenine göre kart kurallarına uygun bilgi/belgeleri talep eder.
Üye iş yeri ilgili belgeleri bankanın belirttiği süreler içerisinde temin ederek pos bankasına iletir. Eğer tanınan süreler içerisinde taleplere dönüş yapılmaz ise itiraz tutarı işyeri hesabına borç geçilir. Belgeler kart kurallarına göre yeterli değilse ek bilgi/belgeler talep edilir, kart kurallarına uygun belgeleri iletilmesi durumunda gelen itiraz iş yerinin paylaştığı belgeler ile cevaplanır ve iş yerinin itirazı kabul etmediği belirtilir.
Yetkisiz işlem: Kart kullanıcısı onayı dışında gerçekleşen işlemlere itirazlar (Dolandırıcılık, kart bilgilerinin 3.şahıslar tarafından kullanılması ve kart hamilinin "harcamayı ben yapmadım" itirazı)
Süreç hatası itirazları (Mükerrer işlem, İşlem tutarında farklılıkları vb.)
İptal/iade işlem itirazları
Ürün veya hizmet alınamaması
Hatalı veya kusurlu ürün/hizmet sunulması
Teknik hata/Provizyon hatası vb. itirazlar
Harcama itirazı değerlendirme süresi, itirazın nedenine göre değişiklik göstermekte olup, işlemin karta yansıma tarihinden itibaren ürün/hizmet alamadım itirazları için 540 günü aşamaz. Ancak ürün/hizmetin teslim edileceği tarih itirazın iletildiği tarihi 120 gün geçmemelidir. Ben yapmadım itirazları için itiraz süresi 120 gündür.
Geçerli belgeler, itiraz sebebine göre farklılık göstermektedir, ancak genel olarak aşağıdaki bilgi/belgelerin iş yerleri tarafından iletilmesi beklenmektedir;
İşlem detayları ve ödeme bilgileri (fatura vb.)
İtiraz eden müşteriye ait hesap bilgileri ve işlem tarihçesi
Sipariş formu ve onayı
Teslimat kanıtı (kargo teslimat onayı veya alıcı tarafından imzalanmış teslimat belgesi vb.)
Hizmet sağlandığına dair kanıt (örneğin; otel rezervasyonu, sunulan dijital hizmetlerin teslimi dijital pin vb.)
İptal iade politikasına dair belgeler
İade işlemleri kart sağlayıcıların da belirttiği gibi kesinlikle işlemin gerçekleştiği karta yapılması gerekmektedir. Havale, eft, swift vb. iade türlerinde yapılan ödemeler kart hamili kabul etmediği sürece kurallara göre geçerli sayılmamaktadır.
Sürekli harcama itirazı talebi alan üye iş yerleri, ödeme sağlayıcıları veya bankalar tarafından uygulanan uyumlandırma incelemeleri sonucunda riskli kabul edilip hizmet kısıtlamaları ya da pos iptalleri ile karşılaşabilir. Bu nedenle konulara dikkat edilmelidir;
Daha iyi müşteri hizmeti: Müşterilerin işlemleriyle ilgili olabilecek sorunları zamanında çözülmesi.
Doğru ürün ve hizmet tanımlamaları: Ürün açıklamalarında eksiklik veya yanlış bilgilerin yer almaması.
İşlem onayı ve ödeme güvenliği: Müşterinin işlemle ilgili tüm onayları doğru aldığından emin olunması.
Teslimat ve sipariş kanıtı: Ürün veya hizmetin doğru şekilde sipariş veren kişiye teslim edildiğini kanıtlayacak belgelerin sağlanması.
Destek hattımızı 0212 319 23 70 arayarak veya destek@qnbpay.com.tr adresine talebinizi yazarak yardım alabilirsiniz.
Destek hattımızı 0212 319 23 70 arayarak veya destek@qnbpay.com.tr adresine talebinizi yazarak yardım alabilirsiniz.